Dagje horloges kijken in Amsterdam

Dit keer geen rondje langs de AD’s of een Tour langs de ons bekende vintage watch shops. Nu het nog kan, tot 24 oktober a.s., heb ik de Watchmaker Museum bezocht.

Een fantastisch initiatief van Ralph Jansen die een leuke verzameling van horloges thematisch heeft tentoongesteld en daarbij persoonlijk de meest fantastische verhalen bij weet te vertellen. Een echte aanrader voor elke horlogeliefhebber.

Zo heb ik vintage automaten gezien waar via ingenieuze methoden de power reserve werd opgewekt. Nog voordat de rotor gemeengoed werd!

Verder kun je je vergapen aan duikhorloges, aan alarmhorloges, piloten horloges, heuse spionnen horloges, erotische horloges, tuning fork aangedreven horloges, chronografen, radiografisch aangestuurde horloges, etc.

Te veel om op te noemen. Je moet het gewoon zelf gaan ervaren. Je hebt er nog 2 weken voor! Uiteraard op 1,5 meter coronaproof.

Hierbij enkele foto’s:

afbeelding

Was een geslaagde zaterdag!

Info: www.watchmakermuseum.com

40 likes

Leuke middag gehad dus, top :+1:t2:

1 like

Die op de laatste foto (accutron) heb ik ook :wink:

1 like

Gaaf. Inclusief originele box?

Iets andere box maar wel hetzelfde horloge uit 1960 en 14 karaat.

1 like

Nog even wachten en dan ga ik ook maar eens kijken, ben benieuwd

1 like

Dank je voor de tip!

1 like

Vraag: behalve die 1,5 meter, prima, maar hadden jullie ook een mondkapje op en werd het museum fiks geventileerd?
En heb ik het goed op het netvlies staan, dat dit museum in zekere buurt is gevestigd?

Naar welk antwoord ben je op zoek :thinking:?

1 like

KUT is dit maar open tot 24 oktober?? Fuckzooi ik had nog zo graag gewild…
Klote Corona… :sob: :sob:

Klinkt als een leuk dagje. Helaas geen tijd voor aankomende weken.

1 like

Ziet er leuk uit. Mooi tentoongesteld in die displays zo!

1 like