Dagje uit naar uurwerk'museum'

Ik zou het leuk vinden om een keer met HF leden of een keer met een liefhebber een atelier of horloge museum te bezoeken. Stuk geschiedenis en wat kijken naar de ambachtslieden. Ik als cultuurbarbaar heb echt geen idee wat er in dat wereldje mogelijk is. Ik ben naar Schoonhoven geweest toen mijn dichter daar de opleiding goud/edelsmid deed maar bij het horloge gedeelte lagen er alleen bakken met kant en klare onderdelen en zag ik ze alleen onderdelen vervangen.
Wie zou me info kunnen geven of wie zou het leuk vinden om op schoolreis te gaan? Ik zorg voor de sompige broodjes omelet voor in de auto.:joy::wink:

7 likes

Watches en wheels niets voor jou ?

2 likes

Lijkt me een uitstekend idee.

1 like

Ik duik daar even in

Ziet er gaaf uit. Ook de eerdere bezoeken. Ziet er exclusief uit. Ik neem aan dat het op uitnodiging is.
Kan me voorstellen dat niet zomaar iedereen welkom is. Ik kon de datum voor de volgende keer niet vinden maar wel het programma.
Zou graag meewillen.

1 like

Is al vol :cry: overschreven bij de aanmelding van de eerstvolgende naar van der Klaauw.

Wat ook kan (als het nog bestaat) is een uitje naar het horlogemuseum.

Edit: deze dus - https://www.watchmakermuseum.com/museum/

1 like

Je verkoopt het niet, op die manier wil ik er niks mee te maken hebben. Brrrrr. :wink:

On topic: Ik vind het planetarium van Eise Eisinga leuk, in Friesland. Da’s wel een heul groot horloge, maar toch.

Verder vond ik het museum in La Chaux de Fonds leuk. Dat ligt om de hoek van Hotel Athmos, wat dan ook direct het enige passabele hotel in het centrum van die stad leek te zijn, toentertijd, samen met het wat buiten de stad gelegen Les Endroits.

Overigens, voor het nachtleven of het bruisende centrum hoef je daar niet naartoe. Wel als je van bergen houdt. :slight_smile:

Dat vind ik een gracieuze beschrijving.

Als ik jou was zou ik ook gewoon eens een paar horlogemakers aanpellen die me interesseerden. Neem nu de winkel in Delft van ome Holthinrichs. Ik weet niet of je de fabriek daar mag bekijken, maar vragen staat vrij, toch? Van der Klaauw doet me niks, maar Staudt zou ik ook wel eens willen zien, bijvoorbeeld. Het liefst low-key, zonder entourage met sportwagens.

1 like

Ik was recent in het Junghans-museum te Schramberg. Erg leuk, veel koekoeksklokken en ook nog eens uitstekend bier in de buurt in Alpirsbach.

In mei was ik op vakantie in Frankrijk, omgeving Dijon. Helaas was het Museum in Besancon gesloten, ivm een grootschalige verbouwing. Dus als je een keer in de buurt op vakantie bent… Een geheel vernieuwd museum, dus ik verwacht er veel van. Staat nog hoog op de to-do lijst.

https://www.mdt.besancon.fr/

En dan ook deze bezoeken, die daar in de buurt zit:

En deze? Is redelijk in de buurt, dus misschien een leuk dagje uit. Ik ben er nog niet geweest. Zijn er HFers die deze wel hebben bezocht?

http://www.horlogeriemuseum.be/

Er is meer dan ik dacht.

1 like

GtG organiseren in combinatie met een bezoek aan dat horlogeriemuseum in Mechelen lijkt mij een strak plan.

1 like

Mijn oren spitsten zich.

Ik dacht, ach, dan zou ik ook even langs de Maginot linie wippen, maar die is best ver daar vandaan. Wel super cool om te zien, maar da’s meer voor als je op weg terug bent, of in Pforzheim bent geweest voor een bezoekje aan, weet ik veel, Ickler of zo.

Is het ooit anders? Volgens mij zijn gtg’s dikke onzin, want het komt gewoon neer op middelbare mannen die bier staan te drinken met spiegeltjes en kraaltjes als voorwendsel. Vermakelijk, zeker, maar leerzaam? Mwoah.

Ik heb geleerd dat een kaart van het Taphuys geen geldig entreebewijs voor het openbaar vervoer is. Van horen zeggen, natuurlijk. :rofl:

2 likes

Het begint er op te linken dat het een horloge en bier gtg wordt :yum:

Je bent in elk geval een man van cultuur, met een eigen dichter, de wens musea te bezoeken :wink:

Ik denk dat je eigenlijk eens naar Genève zou moeten gaan, PP museum en eromheen liggen nog wat andere horloge-musea. Idealiter regel je een bezoek aan bijv. JLC erbij. Erg leuk en leerzaam!

4 likes

Hebben jullie mazzel. Ik kan de BOB zijn want met een gastric bypass ben ik na 1 bier al dronken

2 likes

Besançon is leuk.

3 likes

Dichter bij huis, van der Gang is ook heel toegangkelijk, wel even aanmelden :innocent:

2 likes

Is sowieso een mooie stad.

1 like

Stomme spellingscontrole

2 likes

:face_with_hand_over_mouth:
Dichterlijke vrijheid :joy:

2 likes