Daily beater stuk (Quartz) Wat mag ik verwachten en Ochs und junior

Hallo iedereen.

Ik dacht afgelopen vrijdag al wat raar dat ie t niet meer doet na een jaar dat de batterij vervangen is ( Heb mijn daily beater al 4 jaar, dus drie jaar gedaan met de batterij gedaan toen ik m kocht) Vandaag terug naar v en d waar ze die toendertijd vervangen hebben, blijkt die dus de nieuwe batterij niet meer te pakken dus er is wat anders mis…

Het is een Mondaine mocht dat wat uitmaken, de juwelier waar ik m gekocht heb is vandaag dicht dus wil daar morgen heen, maar mijn vraag is wat ik ongeveer kan verwachten aan reparatie kosten. Nu snap ik dat dat niet helemaal te zeggen is maar lijkt me niet dat dit zoveel gaat kosten als een service van een automaat? Heb toendertijd €145 ervoor betaald als aankoop prijs. Bedoel moet wel rendabel zijn.

Daarnaast zag ik vandaag bij t mooiste horlogelogo topic een Ochs und junior horloge voorbij komen. Ik vind m best mooi en lekker simpel Nu zie ik dat zo een horloge minimaal 6000 CHF moet kosten met een eta 2824-2. Ja ik snap dat zoiets handgemaakt word en in kleine aantallen en dat je uit heel veel opties kunt kiezen en je m helemaal kunt aanpassen naar eigen smaak maar voor dat geld heb je pakweg ook een rolex of een omega…

Wat vinden jullie van t merk en is t value for money. Bedoel in die categorie heb je ook veel andere keuze… Iemand hier die m zelf heeft?

Als het concept van O&J je aanspreekt dan is het zeker wat. Ik vind de keuzevrijheid, openheid over waar e.e.a. vandaan komt gecombineerd met de ideeën van Ludwig Ochslin geweldig. Ik vind het het waard, maar het blijft veel geld voor een in essentie simpel product.

In die prijscategorie is er veel keus uit mooie en interessante horloges. Koop wat je aanspreekt!

En dit topic is natuurlijk niets zonder een plaatje

2 likes

De vraag “Is 'ie het waard” hangt helemaal van je persoonlijke omstandigheden af. Als je zaken als huis, auto, (studie)schuld afbetalen en pensioen al geregeld hebt kun je het doen. Persoonlijk zijn ik eerder voor meerdere horloges kiezen dan een voor 6000 euro en het betreffende horloge lijkt me niet het makkelijkste om eventueel voor een redelijke prijs weer te verkopen, maar het is in ieder geval iets bijzonders.

Ik vind het volledig zelf bepalen hoe het horloge eruit ziet wel mooi en keuze uit ook zeer behoorlijke banden en je hebt dan echt wat aparts in handen. Geen massa productie. En daarnaast vind ik Luzern ook heel mooi. Lijkt me echt prachtig om iets van daar te hebben op deze manier.

Al besef ik me dat ik voor die CHF6000 bijna alles kan kopen van mijn top 3/4 at the moment en nee dat zijn niet alleen klokjes van pakweg €500 :stuck_out_tongue:

@ Vahalis. Ben je in Luzern geweest ervoor of hoe heb je t gedaan?

Iemand die wat zinnigs kan zeggen over wat ik mag verwachten van de kapotte Mondaine aan kosten?

Bel Wesselink en Vreeker even in Alkmaar. Niet alleen prima en betaalbare horlogemakers, maar ook toevallig dealer van Mondaine.

Heb de site bekeken, ik ben onder de indruk van wat daar gemaakt word, ver boven mijn budget maar wat een vakwerk!

1 like

Op de site is de mogelijkheid om te spelen met de kleurcombinaties. Werkt echt geweldig. Hiermee heb ik een tijd zitten spelen voor aankoop. Ik heb het dus op afstand gedaan. Later ben ik nog een keer langs gegaan, bandje uitzoeken :wink:

Als je de kans hebt om langs te gaan, zeker doen. Er zijn daar verschillende kant en klare horloges en volgens mij ook van die Pantone waaiers met de mogelijke kleuren. De espresso is heerlijk en Beat kan leuk vertellen over de horloges.

Is het in zijn algemeenheid niet erg om ergens binnen te stappen en alleen maar te praten/kijken/passen? Bedoel ik doe dat al niet bij een horloge van €200 als ik weet dat ik m niet ga kopen. Laat staan bij een horloge van €2000 en dit is dan nog eens de overtreffende trap. Geen juwelier maar t bedrijf zelf en iets wat minimaal 6000 CHF kost…

Nu snap ik wel dat je zonder te passen uberhaupt niet weet of je iets wel of niet staat. Maar t is voor mij een drempel

Mijn horloge is weer gemaakt.

Er was een isolatieplaatje uit ( T ding is zolang ik m heb maar een keer open geweest voor batterij wissel bij een warenhuis) waardoor er kortsluiting ontstond en daardoor was de batterij al zo snel leeg. Iemand dit eerder ooit meegemaakt?

Kosten vielen me mee €23.50. Incl nieuwe batterij. Had op minimaal €50 gerekend tot ’ Kan niet meer gemaakt worden’

Ik begrijp je remming als het gaat om alleen naar binnen gaan om te passen, maar ik heb geleerd mij daar niet teveel van aan te trekken. Hoe duur de juwelier ook is, gewoon naar binnen lopen!

Bij Beat zal het zeker geen probleem zijn om alleen voor kijken en passen te komen en hij gaat prat op zijn goede klant contact. Gewoon doen. En ja, dan praat je wel met de CEO :stuck_out_tongue_winking_eye:

Misschien wel handig om even vooraf contact op te nemen. Hij doet het alleen en het kan zijn dat hij ook veel andere klanten verwacht. Dan weet je of hij echt alle tijd voor je heeft.