Ik ben niet het type voor een collectie, loop hier wel te gluren maar kan en wil geen €2000,- aan een klok uitgeven. Draag tot nu toe een Nautica die ik 14 jaar geleden voor €385,- kocht en echt indistructable is gebleken. Heeft een Miyota quarz uurwerkje en ben in al die jaren 3 batterijen en 3 rubberen banden verder. Loopt echt belachelijk stabiel; enkel om de 2 maanden de datum doordraaien en, ok dan misschien ook de tijd minimale correctie. Geen noemenswaardige beschadigingen terwijl ik met sleutelen overal tegenaan- en langs beuk. Toch wil ik eens wat nieuws.
Eisen:
Saffierglas
Quarts
Zo goed mogelijk waterdicht
Rubber of desnoods nato
Heb op dit moment focus op de Nieuwe Certina DS-X
Kijk ook naar de Bulova Lunar Pilot maar is maar 50m waterdicht.
Er is veel moois misschien verrassen jullie mij nog wel!?
Weliswaar een automaat, maar als je hem toch dagelijks draagt moet dat geen probleem zijn. Zeer krasbestendig door de gebruikte behandeling van het titanium.
Mocht je het wat vinden heb ik een nieuwe liggen voor een mooi prijsje.
Je moet je budget misschien iets oprekken – maar dat hoort er hier vaak bij. Dit is echt een topmodel van titanium, boordevol functies. Als je ‘m tweedehands koopt, ben je waarschijnlijk een stuk goedkoper uit.
Kost bij elkaar, geleverd in NLD, ong €395,-.
Met saffier, WR van 100mtr, Schroefkroon, schroefdeksel, Diam 37,1mm, pushbars, Zwitsers uurwerk met batterij tot 10 jaar, een goed verhaal en leuke watchroll.
Deze zou ik je aan kunnen raden ideale beater, geen issue in het zwembad en eco drive waarbij het soms zoeken is naar 18mm band maar ik heb er zelfs een sailcloth voor gevonden