Graag wil ik jullie hulp in het zoeken van een mooie beater.
Ik merk dat ik veel horloges heb die (vind ik uiteraard) erg mooi zijn voor af en toe, maar weinig klokken die ik echt iedere dag wel kan dragen.
Ik heb dus geen echte beater en daar wil ik verandering in brengen.
Mijn oog is gevallen op een Glycine Combat Sub, maar die vind ik nieuw toch iets te prijzig en momenteel kan ik ze gebruikt nergens vinden. Wellicht weten jullie een alternatief wat daarop lijkt?
Waar het aan moet voldoen:
Duiker
Zwarte dial.
42-44mm.
stalen band (of in ieder geval mogelijk)
Het liefst niet al te dik ivm het dragen onder een hemd.
budget 400 euro.
Misschien een Pulsar PU4057. automatic 10Atm
is vanwege het kunststof / silicone veel lichter
dan een stalen duiker kost zo’n € 175,-
kan je ook een Natoband op zetten.
Al wat mooie suggesties! Vooral die Certina vind ik interessant. Doet me denken aan een Longines Hydroconquest en die stijl is wel een beetje wat ik zoek.
De Seiko Solar Diver Chonograph is in mijn ogen de beste deal, zeker voor deze prijs. Kan tegen een tootje en heeft een fantastisch uurwerk. Diameter 43mm, dus ook niet al te groot. Ligt supermooi op de pols.
Kost ca. € 275,= bij een betrouwbaar adres (bv. voordeligbijdetijd).
Ik weet niet hoeveel jendaily beater te verduren krijgt, maar krassen op n bezelinlay wil ik niet. Ik zou dan eerder gaan voor Ocean vintage GMT. 2 tientjes over budget moet toch te doen zijn. Andere occasion?
Zelf heb ik n seiko monster al n klein decennium als daily beater.
Zit geen stalen band aan maar aftermarket wel te
vinden niet te dik 20mm lug en 41mm kastdiameter.
Ik heb hem zelf al een jaar of 4.
Stalen band is die voor de NY0040-50E en verkrijgbaar voor rond de 40 euro ex verzending.
Ik de versie zonder promaster logo, maar hij is er ook met. En een fijne ratcheting clasp.