Wat een mooi klokje zeg.
Ik heb Damasko ook op mijn lijstje van mogelijke aanschaffingen in de toekomst staan. Het formaat en de uitvoering spreken me zeer aan.
Veel draagplezier.
Schitterend, inderdaad. Wat mij wel opvalt is dat de kast heel veel overeenkomsten vertoont
met mijn Sinn 856 en volgens mij met alle kasten uit de serie “Instrumentelle Uhren” van Sinn.
Immers: diameter 40 mm, gehard staal (“Tegimentiert”, Sinn maakt daar reclame mee),
dubbelzijdig ontspiegeld glas, beschermde schroefkroon; als ik jouw uitstekende foto`s
in-real-life vergelijk met mijn Sinn lijkt het me krek dezelfde kast.
Nu weten we dat Sinn zijn kasten betrekt van SUG, de Sachsische Uhrentechnologie Glashutte;
kan heel goed zijn dat ze identieke kasten gebruiken? Zijn er mensen die er meer van weten?
Heb je hem trouwens gekocht bij Eddie Platts? Was er nog een lange wachtlijst?
Groeten, ik weet zeker dat je er veel plezier van hebt
Schitterend, inderdaad. Wat mij wel opvalt is dat
de kast heel veel overeenkomsten vertoont
met mijn Sinn 856 en volgens mij met alle kasten
uit de serie “Instrumentelle Uhren” van Sinn.
Immers: diameter 40 mm, gehard staal
(“Tegimentiert”, Sinn maakt daar reclame mee),
dubbelzijdig ontspiegeld glas, beschermde
schroefkroon; als ik jouw uitstekende foto`s
in-real-life vergelijk met mijn Sinn lijkt het me
krek dezelfde kast.
Nu weten we dat Sinn zijn kasten betrekt van SUG,
de Sachsische Uhrentechnologie Glashutte;
kan heel goed zijn dat ze identieke kasten
gebruiken? Zijn er mensen die er meer van weten?
Heb je hem trouwens gekocht bij Eddie Platts? Was
er nog een lange wachtlijst?
Groeten, ik weet zeker dat je er veel plezier van
hebt
Hans
Als ik het goed heb gelezen hadden Sinn en Damasko een Joint Venture tot 2002, tot die tijd waren veel kasten, etc. gelijk (de Sinn 756 zit bijv. in een Damasko kast). Hierna ging ieder zijn eigen weg.
Ondanks dat er veel overeenkomsten zijn in de horloges hierna durf ik niet te zeggen dat de een beter is als de ander. Er wordt gesteld dat de kasten en AR coating van Damasko harder zijn (maar dat ga ik niet testen ;)), daarnaast heeft Damasko een geheel eigen ontwikkeling op het gebied van de kroonafdichting, etc.
:~ Van harte met deze tijdloze flieger! Is de
2824-2 adjusted?
De 2836-2 is afgesteld door Damasko om binnen COSC specs te lopen, echter zit er geen certificaat bij. Dat ie nu exact gelijk loopt lijkt me meer toeval (ben benieuwd hoe lang dit zo blijft).
Sinn heeft een hardere laag maar dit is een laag. De onderlaag is ‘normaal’ staal. Bij normaal gebruik merk je hier niks van. De Damasko is iets minder hard maar wel door en door.