Damasko. en bevalt dat?

Met enige regelmaat topics van Damasko liefhebbers op dit informatieve forum gezien. Maar hoe vergaat het na enige tijd; zijn/blijven de Damasko’s blij makende blijvers? (Suske&Wiske en de blij makende blijvers…). Vergeef me deze laatste meligheid maar maakt Damasko zijn reputatie in praktijk waar?

Ik heb er eentje sinds een paar weken en ben er zeer, zeer blij mee. De combinatie van het ijsgeharde staal, de super strakke dial (het lijkt wel een horloge in HD) en het prettige 40mm formaat maken hem voor mij echt perfect.

En - ik hou er van - het is een lekkere bandenswapper. Op NATO, vintage leer, pilotenband en op cordura is hij top.

Bovendien, is er in de field/military niet zo veel te beleven in de prijsklasse onder de 2000 euro behalve bij Sinn en Damasko. Voor mij zou de volgende stap in dit ‘genre’ een Omega Railmaster of een Rolex Explorer zijn. Dat zijn toch echt andere prijsklassen.

Doen hoor Suske! :wink: Echt een blij makende blijver die Damasko.

1 like

Ik heb zelf sinds bijna 4 jaar een DC67Si Black. Voor mij een blijver. Loopt akelig nauwkeurig en de zwarte laag is beresterk. Heb eens per ongeluk superlijm op de kast gekregen. Afgekrabd met een Stanley mesje, absoluut niets van een beschadiging.

Gewoon prima. En heel bijzonder, mijn vrouw vindt hem mooi :smile:. Dàt gebeurt bijna nooit.

Erg mooi! Manufactuur en de rode accenten maken hem helemaal af.

[URL=http://s867.photobucket.com/user/vierport/media/damasko/DSC_2067_zpskakucbp0.jpg.html][/URL]

Dat is een bepalend criterium :laughing:

Ik bedoel dat echtgenote 'm mooi vindt…
Maar serieus, dat zijn toch wel even duidelijke reacties!

Ik heb zelf eens een DA36 gehad die ik hier (weet ik veel hoeveeldehands) op het forum had gekocht. Hij zag er nog als nieuw uit door het ijsgeharde staal en het is echt een toolwatch bij uitstek. Ik had er echter geen klik mee dus heb hem vrij vlot weer doorgeflippert. Desondanks kan ik je zeker een Damasko aanbevelen.

Geniale beschrijving! Ik heb mijn da36 al jaren en ik zie hem voorlopig niet verstrekken.

Prima horloge. Perfect afgewerkt, uurwerk loopt enorm nauwkeurig, design blijft fris en voorzien van de beste stalen band ooit.


Enige minpunt vind ik de sluiting zonder drukknopjes. Je moet best even moeite doen om hem open te krijgen.

Ook (in dit prijssegment) de duurste stalen band ooit. Het prijsverschil tussen bracelet en leer ook ia doodleuk 600 euro (1700 om 1100), dat doen ze bij Sinn toch anders (zal ook komen doordat ijs gehard staal waarschijnlijk een stuk duurder is dan getegimenteerd staal).
Ik heb er zelf één zonder bracelet, heb me wel eens verdiept in de mogelijkheden.

Wat ik er op WUS over kon vinden was dat je het horloge naar Damasko op moet sturen omdat ze de endlinks met de hand aansluitend maken op de kast. Horloge paar maanden kwijt en 700/800 euro armer.

No thanx :wink:

Als semi purist stel ik mijzelf gerust met de gedachte dat piloten klokjes eigenlijk op leer horen…

Het kost inderdaad nogal wat maar dan heb je ook wat. Bovendien kan je deze echt niet vergelijken met een Sinn band.
Op alle Damasko’s vanaf begin 2014 (introductie stalen band) zijn de stalen banden uitwisselbaar heb ik begrepen. Horloges van voor 2014 moeten inderdaad op maat aangemeten worden.

Ik heb toen ook naar de stalen band gekeken. Wat een mooi ding, maar heel erg duur om zo even los na te bestellen als je een gebruikt horloge hebt aangeschaft. Je kan dan beter een tweede nieuwe Damasko erbij kopen was mijn gedachte toen.

Ja klopt. Ik heb nog even gekeken of ik een ander model tweedehands kon kopen op bracelet en dan een wisseltruc kon uithalen maar met die banden op maat verhalen vond ik dat een beetje tricky…

Desondanks ziet de stalen band er wel heel mooi uit.
Anderzijds lijk mij vintage leer ook prachtig. De vraag is wat bij dit horloge het prettigste draagt. Of natuurlijk “swappen maar” want bang voor krassen bij overzetten hoef je niet te zijn :relaxed: