Damasko of Stowa?

No brainer… Damasko.

Zal niemand verbazen.

Ook hier de Damasko.

Ik doe er ook nog een schep bovenop: Damasko!

1 like

Damasko !

Damasko…al had ik liever helemaal geen datum gezien maar helemaal strak.

de manier waarop Damasko dag, datum EN (!) logo op een klein deel van de wijzerplaat zo rustig en mooi opgaand in het geheel kan verwerken, is een voorbeeld voor veel grote Zwitserse merken (ahum Longines ahum ahum Zenith)

4 likes

Dat is absoluut waar en bij een Damasko stoort het me dan ook het minst (bij Seiko het meest).

Well…stiekem lag het wel voor de hand. Maar wellicht waren er ook goede argumenten om voor Stowa te kiezen. De Damasko ging er toch wel komen, maar indien een pilot bevalt ga ik wellicht de Stowa ook een kans geven. Dank voor jullie input en @anon50762135EV, je weet me te vinden :punch: :blush:

1 like

wat een truttig- en triestigheid die stowa, 13 in een dozijn hommage geneuzel, dus

Yup

Dat dan weer niet.

2 likes

Ik ben niet van de details en de nummers enzo maar jij weet er echt niks van. Ben je hier terecht gekomen na een vraag over het nep-horloge van je oma (die achteraf je omgebouwde opa was)?

1 like

Ah, ik geef de vleugelaanvaller een beleefd doch belerend knikje, maar daar komt rechtsback @louis al met gestrekt been ingevlogen :joy:

1 like

Gestrekt been is voor ratten en mietjes

1 like

En Nonu is dan weer een mietje t.o.v. de enige echte

Nee, appels en peren.

Andere klasse inderdaad :grin:

Ik heb een Damasko gekocht omdat ik de eigenschappen ervan heel prettig vind op een “daily”. Ik heb geen enkel voornemen om hem ooit nog weg te doen (zeg nooit nooit) en draag hem minimaal 50% van de tijd.
Als je een “eens een keer een Flieger wilt proberen” terwijl je gelukkig bent met je duikers (het wordt niet je dagelijkse horloge) dan is er helemaal niets mis met een Stowa natuurlijk. Mooi merk. (al zou zelf niet voor een B uhr gaan, kwa wijzers en drukke plaat).

Wat me vooral erg opvalt is dat hij nog veel beter afleesbaar is dan verwacht (ben een beetje aan de leesbril) in schemerige omstandigheden (bv op de fiets in het donker, zonder opgeladen lume).

Afschrijving van Damasko lijkt minder dan gemiddeld, van Stowa weet ik dat niet zo goed.
Ik was eigenlijk definitief verkocht toen ik er een ging bekijken en passen, het is gewoon een heel mooi gemaakt/afgewerkt horloge.

2 likes

Net als andere Duitsers als Sinn en Nomos heeft Stowa best forse prijsverhogingen doorgevoerd de afgelopen jaren. Maar net als Damasko nog steeds relatief weinig afschrijving bij verkoop.

gr, HJR

4 likes