Het begint weer te kriebelen. Een beetje sparen, een paar klokjes in de verkoop. Verandering van spijs doet eten, en ik wil eens een pilot proberen in plaats van enkel en alleen duikers.
Budgettechnisch komen ze beide op hetzelfde neer en beide lastig te vinden in het tweedehands circuit.
Pro: Geen datum, “echte” flieger dial, goedkoper
Cons: Geen krasbestendige kast, geen doorboorde lugs, 5 bar spetterproof
Beide hebben ze ieder hun eigen smoel, zijn het keiharde bandenswappers, en hebben ze ieder hun voor- en nadelen. Al mijn horloges zijn 42mm, deze zijn beide 40. Wat zijn jullie ervaringen? Hoe zit het bijvoorbeeld met de service van beide merken? Afschrijving op beide merken is zowat gelijk denk ik? Gaarne uw visie
Puur naar het horloge kijkend zeg ik : Damasko!
Wil je het echte “flieger gevoel” zeg ik Stowa, maar ik zou dan wel voor een iets grotere diameter gaan.
En moest ik voor een ‘klassieke’ flieger gaan zou ik eerder naar Laco neigen.
Die 40mm van de Stowa is voor een B-uhr gewoon veel te klein … zeker als je weet dat de orginele WO2 exemplaren 55mm waren.
Stowa gaat tot 43mm (Als ik me niet vergis).
Maar voor de beste “bang fot buck” zou ik eens op de site van Laco gaan kijken.
Dat is tenslotter “1 van de 5”.(net als Stowa)
De keuze in formaat en uurwerk is super! https://shop.laco.de/en/Fliegeruhren-A.html
Het is maar net wat je trekt ik een piloot…