DA38 op Hirsch Arne…wat een super band.
Met dank aan @lance_explorer voor het uitproberen
Cool. Maar kevlar is beter. Heb je vast wel eens gehad. Ik vind het een aanrader.
Staat 'm goed!
Vind die zwarte leren bij de witte plaat zoals hierboven ook erg mooi voor als het wat netter mag.
Thx. En idd ben met je eens mooi combineren zo met de zwarte band.
@SwedishChef kevlar is idd ook lekker…maar deze is al perfect eigenlijk.
Op de shortlist voor een volgend horloge stijgt Damasko gestaag de laatste tijd.
Hoe krasvast zijn de kasten is het echt bijna onmogelijk om te beschadigingen of gebeurt dat toch na verloop van tijd ?
Twijfel tussen Damasko - Sinn - Archimede of Fortis, wat een luxe problemen
Zo goed als krasvrij. Bijna onmogelijk echte beschadigingen toe te brengen.
Vrijwel onmogelijk. Ik heb eens een buitenlamp opgehangen. In een onbewaakt, onhandig moment raak ik de muur met de Damasko bracelet. Balen als een stekker, maar er was niets aan te zien!
De Damasko is m’n werkhorloge.
Het is me nog niet gelukt om daar krassen op te krijgen. En ik sleutel er gewoon mee.
Er staat een post op Watchuseek of TZ-UK van iemand die met een deurklink tegen zijn Damasko knalde en vervolgens een deuk in zijn deurklink had…
Ik denk er ook vaak aan (maar dat geldt voor meer merken…) Heb zelf vooral vragen over serviceability. Kan een goede horlogemaker in NL bijvoorbeeld uit de voeten met die zelfsmerende kroon?
En hoe scherp zijn die bezels eigenlijk? Bij de DA en DC66 zien eruit alsof je er met één keer dragen je hele manchet mee aan flarden scheurt.
Verder vooral heel gaaf!
Yup die bezel tandjes zijn best scherp idd.
Ik zou een DA36 wel willen, wil ik hem meer dan de andere modellen op mijn lijstje. Dat weet ik nog niet maar heb ook geen haast.
Service zal denk ik met die kroon via Damasko zelf moeten, maar om dat eens in de 5 a 6 jaar te laten doen lijkt mij niet onoverkomelijk.
Dat is inderdaad de betere vraag, waar ik ook nog geen antwoord op heb. Heb een Damasko of Sinn nu wel bijna 2 jaar in mijn hoofd zitten dus de interesse is wel zijn serieus dat het er toch een keer van moet komen
Is op zich prima inderdaad, tot de eigenaren er genoeg van hebben en op Mallorca van hun pensioen gaan genieten; dan zit je met een superkrasbestendige presse-papier…
Bij wat grotere/oudere/meer doorsnee merken heb ik daar minder zorgen over.
Same here.
Die chrono komt er wel en op de shortlist staat al tijden een Damasko DC66
En inderdaad twijfels over serviceability op termijn.
Daarnaast de Sinn 757, maar ja, die afwezige secondewijzer…
Outsider de Fortis B42 Cosmonaut.
Het patroon toolwatch is wel herkenbaar, dacht ik zo
Ook erg mooi! Zou zelf de afleesbaarheid (door de drukte op de plaat) ook nog wel spannend vinden maar misschien went dat (of gebruik je de chrono uiteindelijk amper…)
Gisteren maar eens de stoute schoenen aangetrokken en Damasko gemaild met de vraag of ze meer modellen zonder dag en datum willen gaan uitbrengen.
Hun (snelle en vriendelijke) reactie:
We definitely consider such model, but for the moment we don’t have an estimated time to achieve it.
Dit stemt mij hoopvol dat er op termijn wellicht zoiets als een DA46 No Date uitkomt, wat voor mij (in ieder geval optisch) de perfecte flieger zou zijn.
Zo heb ik ze een jaar geleden eens gevraagd naar een stalen band voor de DS . Toen waren ze er mee bezig. Nu nog steeds denk ik