Damasko only (Deel 1)

Niemand die het opvalt.

Had wel ff een doekje over t glas mogen halen

9 likes

Is het verschil merkbaar volgens jullie tussen een case van ice-hardened stainless steel of een case van submarine steel, bead-blasted, surface hardened? Verschil tussen de DS3X lijn en de rest? De verschillen in theorie zijn natuurlijk te lezen, maar hoe is het in de praktijk?

2 likes

Beat blasted is enkel een behandeling om het uitzicht te veranderen en voegt niets toe aan de hardheid, dus in de categorie van gepolijst, geborsteld, gesatineerd.

Ice hardened is een behandeling die het staal door en door harder maakt en superieur aan ander staal, en zeker ook aan hetgeen Rolex gebruikt.

Rolex = bling staal en dan roepen dat het zo super staal hebben, maar eigenlijk niet super ivm het low profile, matter uitziende staal van Damasko of Sinn.

Rolex sub dagelijks dragen = krassen, niet bij Damasko ice hardened.
Op termijn ook sporen op tegimented staal bij Sinn.

Tegeminted staal is een meer oppervlakkige behandeling, nog steeds harder dan het staal zoals Rolex, maar geen ice hardened staal.

4 likes

En als toevoeging:
Het ice hardened steel van de DAxx series oogt heel mat, geen weerkaatsing van licht enzo.
De DS3x gemaakt van zgn. onderzeebootstaal hebben een satijnen glans over zich. De kasten zijn dus mat maar met enigzins glans.
En bijde idd zeer krasvast :muscle:t2:

5 tal jaren intensief dragen, krassen op de buitenkant van de band. Maar voor de rest echt goed.
2 keer zelfde horloge met 30 sec tussen 2 fotos in.

2 likes

4e52cdfd0cf957a485caa9e35af7f542

19 likes

Mooie band. Wat voor merk is dat? Aan de gesp te zien lijkt hij Damasko zelf.

1 like

Het bandje is van Clover Straps. De gesp heb ik van de originele band geplukt😉

4 likes

Nice :ok_hand:t2:

1 like

Bedankt. Zag op de site dat het custom made is. Wil je vertellen wat de band kost?

1 like

Klopt inderdaad. Geen idee meer wat ie gekost heeft. Bandje 3 jaar geleden gekocht voor mn vorige DA38…Ik meen iets van 50euro?

1 like

Tegenwoordig 65 dollar.

2 likes

Clover is top. :+1:

Ik ga er ook maar weer eentje bestellen bij Patrik.

Voor m’n DA46 had ik deze…

Voor mijn DA37 zou ik kiezen voor wit (off white) stiksel. Maar de keepers…wat te doen. Ook wit…maar kan ff teveel zijn. Anders neutraal zwart…of donkergrijs voor iets van contrast. Ik denk het laatste. Vraagje uitgezet bij Patrik.

12 likes

Die je had voor de DA46 was echt prachtig👌

1 like

Thx…ja ik vond 'm ook perfect icm de Damasko.

1 like

Happy!

12 likes

Geweldig! :ok_hand:

1 like

Incoming…:blush:

15 likes

Blijft mooi hé. Zit er toch ook aan te denken om mijn Squalematic te verkopen en een DA46 dan te zoeken

2 likes