Zo lijkt het of je kat smakelijk naar de schapen hierboven zit te kijken
Na een tip hier op het forum in een gezocht topic gisteren een DC57 gekocht via eBay.
Moet het opnemen tegen een Rolex explorer 36mm, een speedmaster hesalite, wat Seiko duikers (turtle, skx007, oranje monster) en een Subdelta quattro.
Ik moet het straks nog even aankijken maar denk dat de Subdelta het veld moet ruimen. Dat horloge heeft dezelfde vibe als de damasko maar de afleesbaarheid bij een einzeiger is natuurlijk drama tov een dc57. We zullen zien! Foto’s volgen bij binnenkomst.
Goedemorgen, vandaag ook in het magazijn rondlopen dus de meest Robuuste klok maar om.
Niemand nog een stalen rupsband over?
Nieuwe dials - ik vindt het wel wat
https://www.damasko-watches.com/de/aktuelle-kollektion/modelle-mit-manufakturkaliber/drei-zeiger-manufakturmodelle/219/dk20
Ja, die hebben wel wat.
De DSUB10 is nu ook gewoon te koop hier in de EU. Dat was altijd een GNOMON only en al lang uitverkocht.
Let wel op daarmee, er is volgens mij een aanpassing geweest aan de kast. Niet alle DC endlinks zijn gelijk, tenminste dat dacht ik toch zo.
Heerlijk horloge ik mis deze soms nog weleens.
Klopt. in de tijd van de introductie van de bracelet was er een afwijkende manier van kasten produceren. Maw de lugholes zaten niet gestandariseerd op een gelijke positie.
De wijzerplaat van @Melvin heeft geen ‘Made in Germany’ dus het kan een vroege versie zijn. Voor de zekerheid kan je er een mail naar Damasko aan wagen. Die kunnen het aan de hand van je serienummer zo opzoeken.
Dankjewel voor de heads up. Het is inderdaad een vroege gezien het serienummer. Ergens rond nummer 350 is het. Zal er is een mailtje aan wagen!
Vrees dat ik verliefd aan het worden ben. De laatste weken ga ik bijna dagelijks even naar de DK20 kijken. Voor mijn gevoel klopt alles, behalve de prijs dan . Met de stalen band erbij wordt het toch een fors bedrag.
Inderdaad een prachtig horloge!
Zit zelf ook een beetje te loeren naar deze en/of de DS30 versie.
Vind zelf de prijs ook nog een drempel.
Helaas zijn ze 2e hands niet echt te vinden, en weinig mogelijkheid om ze ergens te passen.
Twijfel alleen of de creme kleur van bovenstaande Damasko net zo veelzijdig is als de zwart/witte dial.
Is nog steeds niet gek hoor. Inhouse uurwerk, super over engineered en gaat een leven lang mee. De stalen band is om van te smullen. Ultieme toolwatch.
De meesten zouden prijstechnisch voor een Tudor Ranger oid gaan maar ik zou deze lachend voor een vierde keer kopen
Net even naar staan kijken maar ik vind het een saai ding.
Is de Damasko ook het kekke kleurtje van de secondewijzer en de faux patina brengen iets meer dynamiek in het overwegend saaie geheel, maar soit.
Ik vind saai gaaf.
Als jullie moesten kiezen…
DS30 met Eta uurwerk voor ca 1200 euries…
Of een DK32 met inhouse uurwerk en sapphire caseback ca 1800 euro?