Damasko only (Deel 2)

Die dus, voor mij onbegrijpelijk waarom Damasko meent een simpel driehand uurwerk te moeten vervangen door een inhouse uurwerk. Zeker in dit prijssegment waar al zoveel keuze is, ze prijzen zich daarmee uit de markt.

2 likes

Ik zag pas door de foto dat er een vijs ontbrak in de band.

1 like

Ik ben er niet zo heel erg in thuis. Volgens deze meneer is Damasko een eigen caliber gaan ontwikkelen omdat Eta op termijn zou stoppen met leveren buiten de Swatch groep. Damasko gebruikt toch Sellita werkjes?

Ik vind de DK20 toch wel vet maar voorlopig niet vet genoeg voor het geld.

2 likes

Gelukkig in de band en hopelijk niet bij jou.

Mwah, niet zo zeker wat ik kan antwoorden.

Laat me zeggen dat dat van de band is verholpen.

2 likes

Gezien dat dus inderdaad Sellita en ook het zeer interessante uurwerk van Le Joux-Perret die vraag kunnen invullen een rare move.
Het tekent wel een beetje de eigenzinnigheid van meneer Damasko, dat dan weer wel.

2 likes

Op de j.l horlogebeurs in Düsseldorf heb ik kort met dhr. Damasko gesproken over zijn politiek mbt uurwerken. Volgens hem willen klanten in house uurwerken en willen daar extra voor betalen. Mijn afwijkende mening kreeg weinig gehoor en gesprek bloedde verder dood.

1 like

Dan toch maar de knoop doorhakken en voor de DS30 gaan met ETA uurwerk. Vind het prijsverschil ergens ook te hoog.

Lang ook getwijfeld over de stalen bracelet. Maar vind ook deze te prijzig en tapert niet.

Aangezien het een strapmonster is bestel ik hem met vintage leren strap.

Ik hoop dat ie dat goed heeft laten onderzoeken en niet in-house heeft laten doen.
Ik denk dat er veel mensen liever een goedkopere ETA/Sellita hebben ipv een dure inhouse, zeker als het een driewijzer is.

2 likes

Waarschijnlijk houdt hij ook rekening met inkomsten uit service en reparaties in toekomst.
Ik kreeg na ons gesprek een keyboard holder en een prijslijst op A4 formaat :star_struck:

Ik ook, goed ze daar weer gezien te hebben. Voor liefhebbers van tool watches is de watchtime beurs toch wel een interessant event.

1 like

DS30. Voor vrijwel hetzelfde geld een DS30 met betrouwbaar en goed servicebaar ETA uurwerk én de stalen band :ok_hand:

En ook met het oog op onderhoud in de toekomst.
Persoonlijk vindt ik het prettig als ik keuze heb waar ik onderhoud laat doen. En ik zie ook de meerwaarde niet van het inhouse uurwerk. De ETA is goed en degelijk.

1 like

Dan is de keuze gemaakt. DS30 it is😉

2 likes

Toch wel kek hoor, zo’n DK. Het is misschien schelden in de kerk maar een DS/DK30 met opgelegde indices lijkt mij ook wel wat.

5 likes

Dan zouden ze het als Vertex moeten doen met echte “blokjes” lume. Dan behoud je de minimalistische wijzerplaat.

2 likes

Begreep dat het vooral heeft te maken met feit dat ETA uurwerken in deze batches (qua ordergrootte) niet meer worden uitgeleverd. Selita was ie kwalitatief gezien geen fan van. Kan ik niet over oordelen maar zal wel zn argumenten hebben. Er is tussendoor ook nog een batch geweest van DS30 (dus met ETA), dus gevoelsmatig stappen ze er niet helemaal vanaf.

Begreep ook dat eigen uurwerk zo is opgebouwd dat een reguliere horlogemaker het prima kan servicen en dat qua onderdelen de belangrijkste slijtagedelen van gehard staal zijn, dus dat vervangen van onderdelen niet snel nodig is (mits regulier onderhouden, maar dat geldt met alles). Aantal onderdelen (zoals veer) zijn uitwisselbaar met een ETA.

2 likes

Dagelijks om de pols :blush:

Met ETA uurwerk!

10 likes

En hoelang heb je deze al? Al krassen kunnen maken?
Twijfel ergens nog steeds over aanschaf vd sub steel bracelet.

Eind 2021 is de Damasko, absoluut geen krassen!!

Stalen band is topklasse!!

1 like