Damasko only (Deel 1)

Geweldig! :ok_hand:

Nieuwe favoriet, mede naar aanleiding van de foto’s van @Honey_Badger: de DC80. Geen datum, gaaf uurwerk en de afleesbaarheid van de chrono lijkt me top!

Wel weer +2mm lug to lug tov die andere twee…

5 likes

Eens…onwijs gaaf model. Klein beetje jammer van de 42mm diameter en de 22mm lugs. Maar verder een heerlijk strak model en mooi in balans. Mooie bezel ook met de subtiele tandjes. Dat is op een DA model wel iets anders…:wink:

1 like

:raised_hand:t2:

1 like

:point_up:

Nice! Gekleurde seconde wijzer er op laten zetten en :ok_hand:

1 like

Leek mij ook groot maar de DC66 heeft dezelfde diameter en is qua lug to lug maar 48mm. De diameter zegt dus ook niet alles. En met zo’n brede bezel oogt het ook al wat compacter. Ik schrijf m nog niet af; als ik in Duitsland ben ga ik eens proberen ergens te passen.

Mooi he! :ok_hand:

1 like

Laat dat nu net het enige zijn dat me totaal niet aanspreekt bij dit merk! Ik zou hem zo laten :blush:

1 like

Smaken verschillen (gelukkig). In beide vormen inderdaad mooi maar met een kleine wijziging toch weer anders :slight_smile:

2 likes

Eens de l2l is enorm belangrijk. Meer dan 50mm wil ik 'm niet hebben, en 48mm is de sweetspot.

Btw…zelf heb ik de ervaring dat de Damasko versies mét bezel toch wel een stukje breder ogen dan de versies zonder bezel. Mijn DA46 is 40mm en de bezel maakt 'm net aan 42mm. Mijn voorgaande DA36 en DA38 blijven dan netjes bij 40mm. En dat ziet er net even ietsje slanker uit. Maar dat gezegd hebbende, het valt idd heel erg mee. En het doet verder natuurlijk ook niets af aan het plezier van een Damasko om de pols :+1:

Btw de DC80 is natuurlijk wel weer ietsje dikker omdat het een chrono betreft, en dus is het geheel weer beter in verhouding icm de bredere diameter. Anders wordt het al snel zo’n tonnetje…:wink:

1 like

Ik in principe ook niet dus ben benieuwd hoe hij valt.

Volgens mij staat dit tegenwoordig ook op de site. Voor het oog inderdaad belangrijk, voor het draagcomfort minder, lijkt me. Jij hebt er nog geen manchetten aan opengehaald?

Die vrees heb ik een beetje met de dc56. Obv de specs de mooiste maat voor mij maar relatief dik voor 40mm. Jij had de 58, toch?

1 like

Klopt ik heb de DC58 gehad en was vooraf ook enigzins terughoudend vwb de extra dikte, maar dat viel alleszins mee en bij het dragen merkte ik vrijwel geen verschil met een non-chrono Damasko. Dus geen zorgen.

Haha…nee nog geen schade hier door de DA46 bezel, maar ik draag dan ook altijd polo’s en nooit lange mouwen. :wink:

1 like

En dat zijn weer twee potentiële bezwaren minder! :ok_hand:

1 like

:+1:

Dus begrijp ik het goed, je twijfelt tussen een DC56 en een DC80? Best wel verschillend qua look.

Ik vond overigens de look van de DC58 met de kleinere cijfers iets mooier (subtieler) dan de cijfer grootte op de DA modellen. De DC58 doet verder iets compacter aan omdat de wijzerplaat voller is, waar de DA versies meer een open wijzerplaat hebben, en dus groter ogen. Dat is natuurlijk relatief hetzelfde verhaal op een DC80.

Zit verder ook wel een flink prijsverschil tussen de DC80 en een DC56…dat is de grootste factor lijkt mij?

1 like

11 likes

Geel is goed! :+1:

8 likes

Heb je de 65 weer geflipperd? :scream::scream:

3 likes

:see_no_evil:

1 like

Geflipperd is een groot woord. Ik houd 'm even aan de kant tot hij weer nood heeft aan een 65 :joy:
Geniet van je Damasko @daffie , blijft toch een mooie beater!

3 likes

:joy::joy::+1:

3 likes