Goedemorgen,
Mijn vrouw draagt alleen een apple watch en zou graag een diver dragen, of in ieder geval een sportieve stalen klok. Mijn budget ligt rond de 1000,- jullie tips? Maat 39 of 40mm.
Alvast dank:raised_hands:
Goedemorgen,
Mijn vrouw draagt alleen een apple watch en zou graag een diver dragen, of in ieder geval een sportieve stalen klok. Mijn budget ligt rond de 1000,- jullie tips? Maat 39 of 40mm.
Alvast dank:raised_hands:
Geen echte diver, maar wel stoer
Victorinox inox V
Niet de beste foto, maar voor een idee…
Zijn er in verschillende kleurtjes
Deze heb ik zelf. De kast is iets kleiner dan de bezel, waarvan de diameter 41mm is.
Inderdaad is Squale een goede optie. Anders iets van een tweedehands Longines Hydroquest of Oris Aquis?
wel stoer idd, maar ze wil denk wel iets meer klassiek/ diver look.
mm mooi ja! Merk was voor mij onbekend. Bedankt!
Een oris , maar dan moet me budget omhoog vrees ik
En een wat kleiner alternatief met kwarts uurwerk. Een heel fijn robuust zomerhorloge (bestaat ook met paarse wijzerplaat, die versie zit al enkele jaren in m’n collectie).
https://cdon.se/accessoarer/victorinox-dive-master-500-v241556-women-quartz-watch-p42674973
Ik roep hetzelfde als in een ander topic. De SUT405 van Seiko. Da’s een groen duikhorloge met een Solar uurwerk er in. Mijn vrouw heeft hem nu om de pols. 38 x 10mm, fantastisch ding, helaas voor mij als man nipt te klein, maar draagt comfortabel, zal het altijd doen, is niet mechanisch dus mooi praktisch voor de vrouw die geen tijd wil verdoen aan opwinden en gelijk zetten.
Kun je de helft van in je zak houden.
360 voor import, dus zo’n 480 na import en belasting, ploft binnen vijf dagen op je mat vanuit Japan. Er is ook een blauwe variant van.
Mocht ze een 39mm duikertje willen proberen wat een wat vreemder ontwerp heeft dan is de Serica geen slechte optie, maar dan zit je 250 ballen boven budget.
Op staal geleverd.
De bovenstaande Seiko, daar zul je een mesh of milanaise voor moeten scoren als je 'm op staal wilt. Nu kun je voor 500 Euro prachtige banden scoren, en meerdere ook.
De Victorinox die ik hierboven postte kost onder de streep zowat evenveel, en is daarenboven voorzien van een saffier glaasje. Dat vind ik toch wel een pré voor een sportief horloge. Een afweging tss Solar en saffier dus…
Ik dacht aan een van de varianten Certina DS Action Diver in 38mm, bijvoorbeeld deze:
https://www.certina.com/nl/watch/ds-action-diver/c0328072204110
Denk ook even na of ze quartz of automaat meer zou waarderen.
Mijn vrouw huivert van het gedoe van een automaat. En er zijn ook mooie quartzen te koop hoor
Ik zou hierop inschrijven.
Kan best voor een dame denk ik.
Paar andere bandjes erbij want het is wel een slet. Nee, niet boos worden, ik heb het over het horloge.
Hou je nog geld over voor een dinertje bij kaarslicht en een avondje uit.
https://www.horlogeforum.nl/t/inschrijving-geopend-hfle-2022/396103
Overigens… Die Victorinox is leuk, dat deed me aan nog een kandidaat denken:
39x12mm groot, korte L2L van 47, op staal rond 800 ballen met een Miyota 9039 aan boord.
Ik vind ze ook geslaagd. En met saffier. Ik heb naar de website van Pook watches zitten kijken, maar die zijn alweer 13mm dik, en op een kleinere diameter telt iedere mm dikte mee, dus ik zou iets duns kiezen.
Zo, gave opties zie ik hier voorbij komen: de Squale (yum!), Certina, de Hamilton en de Tissot. Eigenlijk best een hoop keuze, zo. Moet je wel uitkomen, volgens mij.
En de Tissot Seastar 36 zou ik ook zo voor mijn vrouw kopen, want zij kan mechanisch niet heel erg waarderen , ware het niet dat zij ergens vorig jaar een Apple watch kocht. Deze draagt ze dus iedere dag, waardoor de mooie Seiko en coole Hamilton, die ik ooit voor haar kocht, stof liggen te happen in een lade. Dus aan die Tissot beginnen we ook maar niet. Nee, geloof me, ze doet echt alles met die Apple watch, dus die gaat niet meer af…