Dames zak uurwerk "Wright Kay" 1930

Kan als reiswekker gebruikt worden en heeft een alarm , werkt Prima, graag

wil ik hier meer van weten.![WP_20180709_11_36_18_Pro|690x388](upload://rLrWnx1iodDCnymzLTcv1lhWh7N.jpg)

2 likes

18k en 1930??

Een foto van het binnenwerk en de binnenkant van de deksels zou helpen om er iets zinnigs over te zeggen.

18 Karaat en is van 1930

WP_20180709_12_59_06_Pro

Dame woonde in de USA haar moeder heeft deze daar gekocht rond 1930

Kan je alvast vertellen dat dat verhaal niet (volledig) waar is; het uurwerk is een AS 1475 en dateert op z’n vroegst uit de jaren 50:

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&AS_1475

Bedankt , dat weet ik dan ook weer , enig idee wat hier mag voor geven? ze wil ze verkopen omdat er geen erfgenamen zijn.

Dat hangt nogal af van de kast. Als die inderdaad van massief goud is (wat ik vooralsnog betwijfel) is de waarde voornamelijk het gewicht in goud. Het losse uurwerk heeft in dit geval ook nog wat waarde omdat het ook in polshorloges gebruikt is.

Als de kast gewoon verguld is, is de totale waarde enkele tientjes, er is namelijk nauwelijks vraag naar zakhorloges.

Ok Bedankt
Kent u het merk van zak uurwerk ā€œDubiedā€ ?

Nee, dat zegt me niks. Overigens zijn er veel zakhorloges die voorzien zijn van de naam van een lokale juwelier maar die dan bij een grotere fabrikant werden ingekocht.

Ik bezit er een , maar ik zag ze op veiling voor 960€ geveild worden.ik zal hem zo snel mogelijk op deze site laten zien, maar ik moet even weg nu.

Hangt ook weer af van het materiaal en gewicht van de kast, als die van massief goud is zou die waarde kunnen kloppen.

Hi

Ik heb hem erop gezet " zakuurwerk ā€œDubiedā€ wie weet heir meer van .

Handig zo’n sta-ring😁. Mooi bewerkt