Mijn enthousiasme voor horloges is in mijn omgeving niet onopgemerkt gebleven en mij is gevraagd mee te helpen zoeken naar een dameshorloge. Hoewel het niet helemaal het terrein is van 99% van de forumleden, kunnen alle extra ogen geen kwaad
Het EHBO-lijstje (iets aangepast gezien de verplichte eisen die ik kreeg):
Ter verduidelijking een paar foto’s van wat er enigszins op lijkt:
Deze vindt ze erg mooi, maar is wel vrij duur. De laagste prijs die ik kon vinden was iets onder de 2300 euro, wat ik persoonlijk wat veel vind (misschien heb ik het mis).
Deze vindt ze ook mooi (wel minder dan de Longines), maar is qua budget wel wat prettiger met een laagst gevonden prijs van ca. 1250 euro.
Is dit ook wat als advies: Omega Speedmaster Reduced. Met parelmoer wijzerplaat heel vrouwelijk.
ooh, laat maar, deze is 36mm, nou ja, ik laat 'm even staan want je weer maar nooit
Verkrijgbaar in verschillende uitvoeringen - met/zonder steentjes, witte/gekleurde cijfers, leer/stalen band.
Mijn vrouw heeft deze Oris. http://oris.ch/collections/collections_detail.aspx?ln=en&modelid=64 36mm, dat wel. Er is ook nog een kleinere versie, maar die is wel errug petit. Het horloge is er ook met een stalen band. Je bent met dit horloge ongeveer de helft van je budget kwijt.
Je kunt ook een Rolex Precision overwegen. Rond de 600 - 700 moet je kunnen slagen. Er zijn 10-tallen uitvoeringen gemaakt: staal, staal/goud, staal met gouden wijzer; ze zijn er ook in parelmoer. Vooral in Azie was dat in trek etc. De moeite waard om uit te zoeken. Maat: rond de 35mm. En anders zeg je toch ‘hij draagt kleiner op de pols’… Die term kennen we allemaal!
Bedankt voor de reacties tot dusver. Ik heb de horloges laten zien en helaas, de Oris vindt ze echt helemaal niks
Ik ben overigens nog niet specifiek genoeg geweest qua diameter. Eigenlijk wil ze dit tussen de 30 en 34mm in hebben zitten. De Tag Heuer Link van 27mm vindt ze nog wel mooi, maar erg klein. De Datejust is niet nieuw binnen het budget te vinden, dus deze valt ook af.
Hopelijk hebben jullie nog wat tips! In ieder geval al bedankt voor de input tot dusver!
Bedankt voor de reacties tot dusver. Ik heb de
horloges laten zien en helaas, de Oris vindt ze
echt helemaal niks
Ik ben overigens nog niet specifiek genoeg geweest
qua diameter. Eigenlijk wil ze dit tussen de 30 en
34mm in hebben zitten. De Tag Heuer Link van 27mm
vindt ze nog wel mooi, maar erg klein. De Datejust
is niet nieuw binnen het budget te vinden, dus
deze valt ook af.
Hopelijk hebben jullie nog wat tips! In ieder
geval al bedankt voor de input tot dusver!
Ik vind zelf de Oris het mooist, maar ik had gezien je voorbeelden het vermoeden dat die niet in de smaak zou vallen.
Ik weet niet waarom, maar ik denk dat deze d’r wel zal bevallen.
De vormen zijn erg mooi sensueel en op en top vrouwelijk, chique en met klasse, en hebben toch iets stoers. Misschien alleen een tikkeltje klassieke wijzerplaat voor haar, maar er zijn verschillende soorten wijzerplaten.
Even die glitters enzo wegdenken, maar hier zijn de andere hoeken goed te zien.
Helaas, ook dit rechthoekige horloge was niet haar smaak.
Inmiddels heeft ze overigens besloten (ondanks de prijs) de Longines uit mijn eerste bericht te kopen. In ieder geval erg bedankt voor het meedenken allemaal
Heb je al wat gekocht? Zoniet, dan is er nog eentje die we met z’n allen over het hoofd hebben gezien: Blancpain Leman! Een automaat, 30mm, staat/goud. We hebben het hier dan wel over de eredivisie van de Horlogerie! idd niet nieuw of een half jaar oud. Maar dat zou me met Bp niet kunnen schelen, zolang de service-historie maar bekend is.