Dameshorloge prijs kwaliteit

Beste horloge enthousiastelingen

Als vrouw zoek ik al een tijdje naar een kwalitatief horloge met een budget van 500 euro. Maar …

Ik haat de meeste vrouwenhorloges. Ze hebben een onduidelijke wijzerplaat, te veel frulletjes, …
Dure modemerken daar koop je brol met een logo.

Ik vind vele mannenhorloges wel mooi maar de wijzerplaten zijn veel te groot voor mijn damespols.

Daarom vraag ik even vriendelijk om jullie (semi)proffesionele feedback.

Graag wijzerplaat. Alle uren met streepje aangeduid en een klein vakje met de datum.
Als het even kan dan ook graag automatisch en saffierglas.
Iets in de aard van TISSOT HERITAGE VISODATE AUTOMATIC mss

Alvast bedankt voor alle constructieve input
Grtz
Els

1 like

Beste Els, Tissot is een leuk merk, met een budget van 500 euro moet dat ook te doen zijn! Ik heb zelf een Tissot Chemin des Tourelles met powermatic 80 uurwerk. Bevalt prima! Wellicht vind je deze leuk, heeft hetzelfde uurwerk en MOP wijzerplaat.

En uiteraard een leuke Seiko wellicht. Net als Tissot een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Niet bepaald maar wel leuke wijzerplaten. Voor de echte value for money kan je beter bij de kleine merken kijken.

1 like

Beste koekoek
Kan je een voorbeeld geven?
Mvg
Els

Maurice La Croix heeft in die prijsklasse wel wat leuks

Vintage Seiko?

Zoiets bijvoorbeeld:

Of moderne Seiko 5 heeft ook vaak nog die maten.

1 like

Welkom Els,

Even het topic in algemeen geplaatst. Succes met je zoektocht.

1 like

Welkom Els :neutral_face:

Vandaar mijn probleem

Ik deed net iets gek.
Ik kocht een vintage model van omega online bij een horlogemaker. :see_no_evil::see_no_evil::see_no_evil:

Wat zouden jullie betaald hebben?

De bulova super seville in t blauwe gedeelte

Mijn partner heeft recent deze aangeschaft: https://www.longines.com/en-nl/watch-conquest-classic-l2-386-4-72-6

Helaas geen automaat, maar met wat onderhandelen wel voor zo’n €600 nieuw te vinden

Idd @Renatus maar wel de mooie eenvoud die je meestal in mannenhorloges vindt en niet in de damesmodellen.

Enig idee wat jij er voor zou geven indien je naar zoiets op zoek was?

Idd leuke horloge, @Canter

€250-300? Leuk horloge

Oef. Dan deed ik het niet slecht.
Ik betaalde 100 euro. Werkt perfect.
De man waarbij ik het kocht is horlogemaker van beroep.

Ik had gedacht dat hij er meer voor zou willen. Hij heeft nog een aantal andere omega’s liggen. Dus ik ga binnenkort eens op bezoek. Eens kijken wat ik nog op de kop kan tikken.

100 euro is denk ik een normale prijs voor zo’n horloge. Is een leuk horloge in nette staat. Het is een Omega maar aan de andere kant een gold plated dameshorloge. Zal alleen niet geserviced zijn alleen?

Nee klopt. Maar ik zou het ook echt dagelijks dragen. Dus is eerder gebruiksvoorwerp dan collectorsitem.

Ben nieuwsgierig naar hun herenmodellen. Maar dit vind ik al een leuke vonst. Het is bijna wat ik zocht. Lol

1 like

Voordeel van de meeste dames horloges is dat die tweedehands prijzen vaak een stuk prettiger zijn. Dus slime koop.