Dameshorloge - tissot lady heart of citizen EX1122-58D

Op zoek naar mijn tweede horloge begint de twijfel inmiddels toe te slaan. Gek genoeg kom ik op 2 totaal verschillende merken/horloges uit, namelijk een Tissot automaat en een Citizen eco-drive.

De Tissot Lady Heart Automaat

En dan in principe die met rose gouden kast en witte lederen band. Op zich heel basic, maar ik was gelijk al erg gecharmeerd van het doorzichtige achterdeksel. Ook de vouwsluiting aan de lederen band vind ik erg mooi. Ik heb geen ervaring heb met mechanische en automatische horloges. Ik wil het horloge niet dagelijks dragen, en vraag me daarom af of het geschikt is voor mij.

Citizen EX1122-58D

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het subtiele bling in dit horloge erg mooi vind. Ik draag verder weinig sieraden en een horloge mag daarom best een beetje opvallen en persoonlijk vind ik deze niet over de top. Eco-drive, spreekt me ook erg aan. Je kunt dit horloge gerust even opbergen en direct weer gaan dragen.

Wat valt er te zeggen over beide merken, in hoeverre kun je een automaat even laten liggen en weer gaan dragen? Eventueel nog andere alternatieven? Analoog is voor mij voldoende. :slight_smile:

Sorry, ik krijg de foto’s niet bijgevoegd.

welkom op het forum

bedoel je deze

en deze

?

De automaat houd het zo’n 42 uur vol zonder te dragen, dus dagje overslaan lukt wel. Eco-drive lijkt me dan wel veel praktischer voor jou.

RPXX Schreef:

Op zoek naar mijn tweede horloge begint de twijfel
inmiddels toe te slaan. Gek genoeg kom ik op 2
totaal verschillende merken/horloges uit, namelijk
een Tissot automaat en een Citizen eco-drive.

Wat valt er te zeggen over beide merken, in
hoeverre kun je een automaat even laten liggen en
weer gaan dragen? Eventueel nog andere
alternatieven? Analoog is voor mij voldoende. :slight_smile:

Sorry, ik krijg de foto’s niet bijgevoegd.