Dameshorloges jaren 50/60 afbeeldingen

Uit mijn woning is een aantal sieraden ontvreemd, waaronder 2 dameshorloges uit de jaren 50/60. Deze kwamen onlangs uit een nalatenschap, ik had de merken nog niet genoteerd. Wel weet ik nog hoe ze eruit zien. Is er ergens een website waar ik afbeeldingen kan vinden zodat ik daarop kan zoeken? En een overzicht van gangbare merken uit die tijd?

Als je helemaal geen naam hebt pffff
Misschien op google dames horloges 50/60 jaren en dan via afbeeldingen

Ik heb al de nodige zoektermen geprobeerd in Google, maar daar kom ik niet veel verder mee.

Dan zou ik het echt niet weten .
Misschien een ander lid van het hf

https://www.bing.com/images/search?q=ladies+watches+1950+1960&FORM=HDRSC2

Heel vervelend, dat dat gebeurd is.
Ik vrees, dat het nauwelijks mogelijk is je te helpen.

Hier slechts enkele van de vele merken, die op de markt waren:

Omega
Tissot
Certina
Roamer
Kienzle
Alpina
Pontiac
Prisma
Union
Verdal
Indus
Eterna
Zerdax
Lincoln
Rodania
Junghans
Doxa
Jaquet-Droz
Mido
Remova

Dat zijn er 20 gevonden in advertenties in 60 kranten van totaal meer dan duizend uit de jaren 1960 - 1969

Je kunt misschien beter op zoek gaan naar oude foto’s en proberen die uit te vergroten.

Ik denk niet dat je er al teveel moeite in moet steken om erachter te komen wat voor horloges het precies waren; dameshorloges hebben over het algemeen nauwelijks waarde omdat er vrijwel geen vraag naar is. Edelmetalen dameshorloges hebben de waarde van het gewicht aan edelmetaal dat erin zit; is het geen edelmetaal dan is de waarde waarschijnlijk enkele tientjes.

Afgezien dat het een, op basis van je schaarse informatie, een onmogelijke opgave is, is het ook de vraag wat je er concreet mee wil bereiken. Ik zou persoonlijk de neiging hebben er geen enkele moeite in te steken.

Dat is niet te doen, er waren vroeger 1000en merken en veel merken gebruikte dezelfde kasten en wijzerplaten

Zoals ik schreef komen ze uit een nalatenschap. Emotionele waarde, dus. Omdat ik nog wel precies weet hoe ze eruit zien ben ik op deze manier op zoek.

Goed bezig Mauritz :+1:

Ik denk dat je je zoektocht beter kan focussen op de meer hedendaagse gestolen dingen die je wel (her)kent. Misschien vindt je dan de dader en komen alle gestolen objecten uiteindelijk weer terecht, incl de horloges.

Misschien helpt een schets, dit is gewoon te summier om er wat zinnigs over te zeggen.

Duidelijk. Maar ik ben blij dat de horloges je nog precies bijstaan, dan heb je i.i.g. iets om in gedachten vast te houden. Maar omdat er duizenden modellen en honderden merken zijn die in aanmerking komen, denk ik dat het vaststellen van wat het werkelijk was, schier onmogelijk is. Als je niet minstens het merk weet, denk dat het een onoplosbare puzzel is :pensive: