Damn, wat mooi!

Wie?:grin:

Ik zou hem zo laten geen andere band.

Kwijl

Ja, die is inderdaad erg mooi!

???. Ik zal wel wat missen, maar ik zie het er niet aan af.

Tuurlijk, een mooi horloge. Maar mijns inziens niet meer dan dat.

Als er een bv. Oriëntstar logotje had opgestaan had dat ook gewoon gekund.

My two cents
Elf.

Had je nog gewaarschuwd … wonder wereld van de Grand Seiko’s … Klasse apart en heerlijk incourant
Veel mensen vinden dit prachtig maar zullen haast altijd voor Zwitsers geweld kiezen in deze prijscategorie
Dat is ook de verstandigste keuze … :wink:

Zeker erg mooi. Maar deze, die nu toevallig op Uhrforum wordt aangeboden, vind ik net wat fraaier.

http://uhrforum.de/grand-seiko-sbgj-005-limited-t258159

1 like

Ja, die is erg goed maar die heeft een groene plaat.

Net zo onmogelijk bij een pak als m’n Hulk… :wink:

Ik denk dat dit best meevalt, geen hulk meer een donkergroene boskever :grin:

Ophalen in Berlijn of New York… ook lekker handig.

Op deze foto kan ik zien dat de afwerking van met name de wijzers geen normaal productieproces betreft. Hier is erg veel zorg aan besteed. Mogelijk dat dit op deze foto niet geheel uit de verf komt maar ik heb, mede door dit forum, een beetje voorkennis😀

Ik ben niet zo heel bekend met Oriënt. Mogelijk hebben zij ook een soort “Grand” lijn maar dan zullen de prijzen daar ook naar zijn.

1 like

Natuurlijk ben ik op de hoogte van de, bv. onder een microscoop bekeken onderdelen van een Grand Seiko. Super strak. Uurwerken? Niks op aan te merken, top of the bill.

Maar ik zie dat niet in de designs eruit springen.
Nogmaals , als je er een Oriëntstar logo op zou photoshoppen zou het zo maar kunnen.
Let wel !!!, ik heb Oriëntstar heel hoog zitten. Heul heul veel ( in-house) klokkie voor de centen.
Royal-Oriënt is weer een ander verhaal.

Elf.

Godmiljaaaaar, ik ben fan geworden van de GS horloges. M’n volgende wordt een 36K versie waarschijnlijk.

1 like

Volgens mij zitten we op een lijn. Ik heb veel waardering voor Seiko en ook Citizen. Beide hebben technisch uitzonderlijk mooie horloges in hun collectie. Van Seiko is dit de laatste jaren beter bekend. Oriënt ken ik van naam maar ik heb er nog nooit een in mijn handen gehad.

Sommige horloges van Seiko en Citizen vind ik er ook nog eens prima uitzien maar ik mis vaak iets. Ik weet niet precies wat maar ik denk dat ze met teveel design aspecten rekening houden. Daarnaast maken zo ook hééél veel. De collecties zijn vaak minder overzichtelijk dan bij Europese merken. Ik maak overigens graag een uitzondering voor de betaalbare duikers van Seiko en Citizen. Die koop en draag ik graag

Uiteindelijk zal ook ik wel in de maling worden genomen door sterke marketing campagnes van diverse Europese grootheden maar daar heb ik ondertussen vrede mee…

1 like

Een van de weinige (zo niet de enige) Seiko die ik mooi vind… Maar daar is de prijs dan ook naar.

Je gaat toch niet voor l%l lopen met zo’n Seiko, man? Da’s Aziatische rommel! Er staat niet eens ‘Swiss made’ op! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik denk dat het een kwestie van tijd is. Vergeet niet dat Seiko zich met GS pas sinds kort ook op onze markt richt. En ik weet niet in hoeverre dit een graadmeter is, maar ik zie hier op het forum steeds meer mensen die echt serieus naar GS kijken. Ondertussen krijgen ook de meer betaalbare lijnen, zoals SARB en SDGM steeds meer fans, hier. Dat vind ik dan wel weer een grappig side effect.:wink:

OT: ja, wat moet ik verder nog zeggen over die GS uit de OP (leuk he, al die afkortingen?!:slight_smile:). Yummie!

Kan niet gewoon iedereen kappen met dat gezeik over Seiko/Japanse meuk en Rolex/Swiss made.

Even voor de duidelijkheid: ik bedoel dit tegen niemand persoonlijk en gaat niet direct over de reacties hierboven (die ik best wel met het bedoelde korreltje zout kan lezen) maar het is zo fucking vermoeiend…

Een klok is mooi of niet. Kwaliteit is goed of kwaliteit is kut. Kan overal vandaan komen.

Kijk, ben ik het in ieder geval kwijt! :grin:

1 like

5800 euro??? WTF…
Het ziet er mooi uit, maar niet bijzonder (mening).

Wat vind je zo WTF aan deze prijs voor dit horloge?

1 like

Ik vind het wel mooi, maar volgens mij zijn de wijzers ietsje te dik…