Damn, wat mooi!

Dit is er 1 van 600 wereldwijd … dus in die zin bijzonder :wink:
Grappig om bij sommigen de “worsteling” te lezen over hoge prijs hoge kwaliteit uit Japan ipv Zwitserland
Ontwerp is persoonlijk maar Zwitserse prijzen betalen voor een Japans merk blijft mentaal moeilijk te bevatten
Zeker voor nieuwprijzen maar ook voor occassions blijft het moeilijk om 2.500 - 4.000 of meer (voor limited edities) te betalen voor een (Grand) Seiko …
Ik kon destijds een IWC inruilen wat het makkelijker maakte om Euro 3.400 te betalen voor de GS SBGR083

Ik zou er niet meer dan 10% van die prijs voor over hebben… Maar goed, blijkbaar willen anderen wel diep in de buidel tasten?

Hahaha, bij mij is het geen worsteling hoor… Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt :wink:

Dus je uitspraken zijn alleen gebaseerd op de looks?

Ik snap dat je het te duur vindt en het niet je smaak is maar ik was benieuwd naar je argumentatie m.b.t. je stelligheid hierover.

Tuurlijk, ik kies horloges altijd op looks, en hij hij overkomt.
Ik zeg ook niet dat ik hem lelijk vind.

Het is niet per definitie, niet mijn smaak. Ik zou hem zo erbij willen hebben, maar voor 5800 euro kan ik best 8 andere horloges kopen die ik mooier vind dan deze… Dus in dat opzicht vind ik 5800 euro buiten alle proporties.

Objectief beschouwen of de prijs/kwaliteit van een Zwitsers product, zeg Omega gelijk is aan de prijs/kwaliteit van een Japans product, zeg Grand Seiko. De “experts” zijn het hier wel over eens. Maar wie bepaald wie een expert is of niet :wink:

Merkbeleving, restwaarde (als gevolg van merkbeleving) etc… zorgt ervoor dat Zwitserse merken minder moeite hebben om consumenten te verleiden tot de aankoop van hun product …

Wat mij betreft mag dat ook blijven, blijft de replica wereld ook ver van Grand Seiko vandaag om dezelfde reden …

Omega gelijk aan de kwaliteit van Grand Seiko? Dat zouden ze willen ja… :wink:

Pfff, veel te veel keuze bij dat GS.

1 like

My thought as well … maar geld uitgeven aan Rolex, Omega blijft mentaal eenvoudiger

Rolex heb, heb ik gehad of wat ik nog zou willen is duurder dan de goudprijs per gram en kan ik dus niet betalen.

Omega gaat veel harder in prijs omhoog dan in kwaliteit. Daar ben ik wel klaar mee. Enige wat me nog trekt is opnieuw de FOiS. Verder eigenlijk niets.

Als ik naar de details van diverse GS modellen kijk wordt het alleen maar eenvoudiger om daar geld aan uit te geven!

1 like

We are in violent agreement
Zit er serieus aan te denken om mijn SMP + Speedy de deur uit te doen voor slechts 1 GS (Spring Drive)

En waarom dan een Spring Drive?

Prachtige techniek natuurlijk maar ik snap niet hoe ze het durven om z’n mooie plaat te verneuken met die gangreserve.

Zo, de longlist is zo’n beetje klaar… :slight_smile:

SBGR087
SBGR089
SBGR061

SBGW031
SBGW035
SBGW047

SBGJ001
SBGH001
SBGH037
SBGH039
SBGH035

SBGR095

SBGR077
SBGR079

SBGM029
SBGJ013
SBGJ011

SBGA125
SBGA127

1 like

Heb al vaker gelezen dat de GS-lijn met stip boven Zwitserse klokken staat qua kwaliteit en precisie. Maar goed, ik heb het geld er niet voor om eraan uit te geven èn te dikke polsen. Mochten zo nog eens met een 44mm GS komen (die mooi is dan) wil ik echt wel overwegen de rest van de hand te doen, en die GS ervoor terug te kopen.

Er zijn nu enkele GS van 43mm of groter, maar die lijken (wat mij betreft) totaal niet op de mooiste kleine modellen.

Er is een nieuw 42mm model dat blijkbaar ook duidelijk groter draagt dan de 40mm modellen. Zou je kunnen proberen.

Lekker bezig :joy:

Hier een voorproefje :wink:

4 likes

Mooi trio!!!

sbgh001
sbgx061
sbgw031

Dat zijn er al 2 van de 19. Je hebt niet stil gezeten. Het heeft je goed te pakken :punch:

1 like

Nu nog een keuze maken en dan die nog zien te vinden… ik voel een uitdaging! :wink:

Ik ga ook voor de Quartz … binnenkort meer :wink:

2 likes