Onlangs viel mijn oog op de nieuwe duikermodellen van Citizen. Wat mooi. Eco Drive technologie mooie aparte wijzers. Super afleesbaar en strak.

Lekker gaan zoeken waar ik hem zou gaan scoren en inlezen op het net van ervaringen. BLijkt hij een bandaanzet van 23mm te hebben! Waarom? denk ik dan. Geen Nato’s te krijgen van 23mm en mijn hele bandenvoorraad kan ik er ook niet op zetten.
Zo jammer want ik vind hem nog steeds mooi.
Hier zijn 23mm nato’s te koop.
http://www.taikonaut-time.com/product-subcategory.asp?CatId=497
Mvg Jelle
Ik denk dat een 24mm of een 22mm ook wel kunnen. Die ene millimeter valt denk ik wel mee, en ik weet dat sommige mensen op een 23mm een 24mm lederen band proppen, dus dan moet het met een nato ook mogelijk zijn (tu)
Klasse klok Dreski! Met die natobanden komt 't goed, je kunt inmiddels 3 maten gebruiken 
Succes met de overweging.
Ik heb zelf heel veel 22mm banden en ik irriteer me gewoon aan die ene millimeter. Dit zijn echt dingen waardoor ik afknap op een horloge. Ik heb ook wel eens een lederen 22mm tussen een 21mm gepropt maar daarna kan je die band gewoon niet meer gebruiken. Ik vind het gewoon niet slim van Citizen.
Heb je mn linkwel bekeken? Zat 23mm banden hoor.
Mvg Jelle
Ik snap je frustratie, maar ik heb 'm even op staal gehad en dat is wel een heel erg fijne band. (tu)
Ik vind ze mooi, maar eigenlijk net weer te tijdloos en een beetje braaf.
Ik heb een zwakke plek voor Citizen, maar het is net of Citizen wat minder lef heeft de laatste tijd.
dreski Schreef:
Ik heb zelf heel veel 22mm banden en ik irriteer
me gewoon aan die ene millimeter. Dit zijn echt
dingen waardoor ik afknap op een horloge. Ik heb
ook wel eens een lederen 22mm tussen een 21mm
gepropt maar daarna kan je die band gewoon niet
meer gebruiken. Ik vind het gewoon niet slim van
Citizen.
Slim is het absoluut niet. Mijn stiefvader heeft een Christopher Ward met hetzelfde probleem. Ik zou overigens ook geen 22mm band op 23mm bandaanzet, en hetzelfde geldt voor 24mm, dus ik snap waar je vandaan komt.
Ik ben niet zo van de goudkleurige horloges maar van dit model vind ik het linker horloge toch wel leuk.
En een leuk bandje moet toch wel te krijgen zijn, er zijn al suggesties geopperd.
Succes met uitzoeken!
Mvrgr, Andre
Dreski, ik wil je niet gek maken, maar moet jij niet eens kijken naar een Vostok Europe Expedition?
Ik heb de middelste op de foto, heerlijk horloge om te dragen.
Was mijn daily in NZ voor 3 weken…
24mm nato’s passen prima voor een lugafstand van 23mm. Dat zie je echt niet. 
Gr. Glenn
Misschien ook maar beter zo. Ik had me voorgenomen dit jaar niets te kopen. Het is al bijna februari en dat is voor mij al een record. 
Hallo Andre,
Ik draag dit horloge al een tijdje als mijn daily beater. Op staal draagt hij erg fijn, vooral de snelverstelling (zoals ook op mijn air-diver). Ik heb 'm ook een tijdje op een 23mm NATO gedragen. Het horloge draagt dan niet fijn vind ik. Is dan een beetje “uit balans”.
Verder is de kwaliteit natuurlijk goed. Ook zie je aan de wijzerplaat niet dat het een eco-drive is, wat je op eerdere modellen wel goed kon zien. Kortom: het perfecte klokkie voor dagelijks gebruik.
dreski Schreef:
Misschien ook maar beter zo. Ik had me voorgenomen
dit jaar niets te kopen. Het is al bijna februari
en dat is voor mij al een record.
Klinkt heeel bekend.
Heel verleidelijk zie ik her en der wat modellen voorbijkomen.
Gaat echt niet lukken hoor…een jaar algehele onthouding zeg maar!
Zou ook balen van die 23mm. En er mogen dan wel 23mm bandjes bestaan. Het liefst heb ik alleen 22 en 24mm banden. Dan hoeft niet elk klokjes weer z’n eigen palet aan gekleurde bandjes.
Nu heb ik 't mezelf wel weer “aangedaan” om een 28mm klokje te kopen…