Dan Henry 1972 Chrono Alarm

Ben ook gecharmeerd door Dan Henry, heb zelf de 1964 (Evil Panda).
Wat je krijgt voor het geld is kwaliteit, iets wat je met veel plezier draagt. Het mooie design is natuurlijk altijd geinspireerd/gecopieerd maar ze zijn daar bij DH ook helder over (sterker nog, zijn liefde voor de orginele modellen is de basis geweest om deze handel te starten als ik het marketing verhaal mag geloven).
Fijne horloges voor een mooie prijs.
Deze vind ik ook weer erg geslaagd. Kan natuurlijk nooit het verlies van de inbraak compenseren maar als hommage aan het horloge wat je zelf eens had in ieder geval waardevol.

1 like

Nou, wat een blamage! Inspiratieloos ā€˜merk’

1 like

Leuk horloge! Dat de coating gaat slijten maakt het misschien straks juist wel aantrekkelijker. Daar wordt ie een beetje ruiger van :slight_smile:

Is de subdial op 9uur normaal een sec.wijzer en in chrono mode het uren register?

2 likes

Onderste register is 10den seconden in chrono-modus, daarbuiten reguliere seconden - maar, een keer de onderste pusher indrukken en de wijzer staat op 0, zoals op de foto. Ziet er het best uit IMO. Linker register is alleen de urenteller chrono.

De wijzer die nu precies naar beneden staat is de alarmwijzer. Zo valt-ie het minst op. Ga nog checken of dat alarm wat voorstelt. :wink:

1 like

Lekker is dat - heb meteen al een probleem. Minutenteller gaat niet terug naar 0 bij resetten. Ik weet dat je sommige van de chrono-wijzers handmatig kunt resetten, maar deze niet. Wordt een gevalletje retourneren vrees ik… Al die heisa meteen weer… :frowning_face: Op de foto lijkt de rode wijzer ook niet goed te staan, maar da’s de hoek van de lens.

Heb wel eens een kwartschrono op de werkbank gehad die ook vage klachten had. Nieuwe batterij loste het op. Heb ze eerst maar gemaild of ik daar de garantie niet mee verspeel…

…of heeft er iemand nog tips? @koekoek misschien…? Is een Miyota OS80. Via de online handleiding op de DH-site kom ik niet verder. Die op de Miyota-site evenmin.

Ik lees op de myota site ook niks over het instellen van de chrono wijzers. Wel apart dat de wijzer opeens niet goed staat.

1 like

Elke keer als je reset, kruipt-ie verder. Hij zou los kunnen zitten… :thinking: Maar ja, ga er niet meteen zelf aan prutsen.

Eigenlijk bij alles wat ik nieuw koop - meteen gezeik ermee. :confused:

Ja als je garantie hebt is het slim daar van gebruik te maken. Ik ben geen groot fan van de gecompliceerde quartz chrono uurwerken, vaak gedoe.

Wellicht is dit de verklaring voor het lage nummer. Kan zijn dat hij eerder is geretourneerd

Zat wel geheel in de stickers, ook de band. Maar dat is allemaal simpel overnieuw te doen… In dat geval hebben ze de wijzer wel eerst gefixt, op een of andere manier. Ik hoop ook maar op een ander exemplaar, in elk geval… :roll_eyes:

Mailtje van Dan zelf. Of ik 'm naar (even Google maps gebruikt) een boerderij aan een doodlopend weggetje in Bretagne wil opsturen… :thinking:

Heel vreemd dit. :face_with_raised_eyebrow: Ik denk dus niet dat ik een nieuwe krijg, maar dat er iemand aan gaat zitten frutten. Will keep you posted…

2 likes

Nou wil-ie dat ik zelf de wijzer ga vervangen, die stuurt-ie dan mee. Volgens hem ligt het daaraan… :roll_eyes::thinking:

Beetje vreemde manier van garantie verlenen… Heb nog niet gereageerd.

Hmm beetje raar idd. Kan je het horloge nog terugsturen en geld terugkrijgen?

Zou 'm ook gaan retourneren… dit is in elk geval een raar verhaal.
Ze moeten zelf het maar oplossen.

Horloge (zonder de band, op zijn verzoek) is nu daar… Ben aan zijn grillen overgeleverd. Ga eens denken hoe ik hier op moet reageren…

1 like

Hij wordt steeds meer kortaf in z’n antwoorden. Ik krijg een nieuwe wijzer, en zou al aan hebben gegeven 'm zelf te willen repareren. :thinking:

Is allemaal geen reclame dit… Nou ja, als het alleen die wijzer is (zit in dat geval los nu), heb ik ook misschien liever dat ik het fix dan iemand anders.

Ik kaap het draadje nog even verder… Hij heeft 'm nog steeds niet ontvangen. Een week geleden een eerste afleverpoging.

Nooit meer een DH voor mij; de man zelf woont kennelijk op die boerderij in Bretagne, en runt een houtje-touwtje after-sales waar je uiteindelijk zelf de defecte onderdelen mag vervangen. :roll_eyes:

Hope things get better, maar ja. De geschiedenis leert over het algemeen anders.

Dit is heel knullig allemaal. Jammer :frowning:
Hopelijk kan je het horloge zelf repareren en is het straks in orde

Je zit wel in de hoek waar de horologische klappen vallen @PeterLC. Balen.

Volgens t/t is er net weer een afleverpoging geweest; maar was de afleverlocatie ā€œgeslotenā€. Het horloge is dus nog steeds niet bij hem…! Kun je nagaan hoeveel weken dit nog kan duren.

Wordt steeds vager. Ook geen reacties meer. Denk dat ik maar geen horloges meer online koop…