Dan Henry Bicompax 1964 wat vinden we ervan?

Hou toch op. 200 euro voor een horloge met deze afwerking, een betrouwbaar uurwerk en een leuk design is toch echt niet duur. Tuurlijk, als je geen cent te makken hebt, is 200 euro veel. Maar dan zit je niet naar dit soort spullen te kijken, dan kijk je hoeveel er nog van je bijstandsuitkering in het potje zit om eten van te kopen…

9 likes

dat hij als eerste op redelijk flinke, professionele schaal, vintage-a-like betaalbare horloges maakt, en dan niet eentje maar een heel aantal modellen.

Dat valt toch tegen gezien alle mensen die aankopen op afbetaling doen terwijl ze in de schulden zitten.
Verder helemaal eens. Voor 200 euro verwacht ik een leuk ding, wat je daarna zonder je druk te maken kan wegknikkeren :).

In deze prijscategorie zie ik liever een goeie quartz dan een puinbak-automaat van een of andere gare chinese fabriek…

De vintage equivalenten gaan voor 3-4-5-6x zoveel …

Voor het geld zijn het erg leuke horloges. Kwaliteit is ook goed althans bij de 1970 duiker die ik had.

1 like

Ik heb twee dan Henry horloges, deze vind ik toch wat minder

Heb deze in de drie-register versie; is echt een erg leuk ding, en de kwarts/mechanische chronograaf-functie is echt super. Loopt echt met 5 tikjes per seconde, en reset mechanisch = bliksemsnel. Net nog een Carrera-look bandje voor besteld.

En sinds kort dus ook de 1972; die wel meteen een klein QC-issue had. Die zijn door Dan zelf (in Bretagne, waar ook zijn horlogemaker woont) opgelost met een nieuw exemplaar, na mijn oude deksel er op overgezet te hebben - serienummer daarop klopt dus nog…!

Voor die paar honderd euro - en de 1972 is 330 - krijg je echt veel hogere kwaliteit dan gemiddeld (Seiko’s even uitgezonderd); een beetje Fossil kost al 3/4/500… :roll_eyes:

1 like

Tikken de secondes redelijk netjes op de minuten?

1 like

Bij beide horloges zijn het decentrale secondenwijzers (die van de 1972 kun je zelfs uitzetten - dan staat-ie op “0”; en in het algemeen zijn de wijzers redelijk goed geplaatst. Maar niet zoals ik het zelf zou doen - namelijk zo dicht mogelijk tegen perfect aan. Kost vaak enkele pogingen om dat te bereiken. Blijft Chinese (99% zekere gok) massaproductie natuurlijk.

1 like

Man, jij moet ambassadeur worden van dat merk. Nee even serieus. Neem 's contact met ze op. Seriously! :smiley:

2 likes

Dank voor je reactie. :+1:

1 like

Heb ik iets verkeerds gezegd ?:grinning: Ik vind die Dan Henry’s er overigens prima uitzien. Ik wil graag eentje in het echt zien. Lijkt mij beste manier om mij te overtuigen.:wink:

1 like

Jij leeft, eet, drinkt, ademt Invicta. Je herleidt alles naar Invicta. Je staat er mee op en gaat er - ahum - mee naar bed. Ambassadeur voor dat merk dus. Betaald he! :sunglasses:

2 likes

Ik krijg niks betaald…:laughing::laughing::laughing::laughing:

1 like

We doen wel een goed woordje voor je. :wink:

1 like

Zal morgen wel mijn Omega omdoen. Lekker de hele dag over Omega keuvelen. :grinning::grinning::grinning:

Ff vraagje over die Mecha quarts uurwerken. Heeft iemand daar een foto van? Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat eruit ziet in een Dan Henry.

OK, dan mijd ik die topics even. :wink:

Slechte ervaring met Omega?

:rofl: It’s you. Ook daar zul je alles weer naar Invicta herleiden. :wink:

Ik zou 'm eens moeten openen. Ben bang dat er weinig te zien valt; zijn van die uurwerkjes die niet te servicen zijn, in het algemeen bij low/mid-end moderne kwartswerkjes van Seiko of Miyota.

1 like