Dan Henry Bicompax 1964 wat vinden we ervan?

Dan Henry is nu met een chrono gekomen met 2 subdials welke meer in de buurt komt van de vintage Chrono’s uit die tijd. Ik vind ze erg gaaf.

8 likes

Nette maat van 38mm ook! Zilveren dial ets te “koud” of klinisch naar mijn smaak maar zwarte versie is prima.

Lijkt me zo’n horloge wat er tof uit ziet op de foto maar als je hem draagt, dat het hem dan net niet is als je vintage chrono’s gewend bent.

3 likes

Juist de tricompaxen zijn veel gaver. En die waren er destijds ook wel.

Mooi weer, wederom een briljant concept van DH, maar het was nog beter geweest met een mechanisch uurwerk in plaats van de obligate quartz vk64. Die keuze snap ik overigens wel, veel goedkoper dan een mechanisch uurwerk en veel degelijker.

Ben ik ook bang voor.

Ik kan dit bevestigen.
Maar juist dat is denk ik de reden dat het meer mensen aanspreekt. Niet iedereen is vintage-freak. Ik overigens wel. Dus ik had hem zo weer verpatst.

1 like

Ik zou zelf eerder voor dit gaan…

imageimage

5 likes

Reden voor een bicompax is ook dat de datum dan op 6 uur kan en dat dat er beter uit ziet. Ben ik het overigens mee eens. Ik heb de tricompax zonder datum.
Maar waarom is de kleine wijzer rechts een 24 uurs wijzer? Zowel op de Bicompax als op de tricompax. Voor mij is die aanduiding vrij nutteloos. Meestal weet ik echt wel of het dag of nacht is. Ik had daar liever een urenteller gehad.

Ik vind het jammer dat er een quarts uurwerk in zit. Verder is het ontwerp wel ok!

Waarom? Het is een goedkope chrono… Beetje onrealistisch te verwachten dat er een automaat inzit…

Ik niet, veuls te druk. En chrono duiker kan ik al sowieso niks mee

4 likes

Alleen is het dan geen bicompax meer :crazy_face:

Bicompax, tricompax moest ik even googelen. Maar weer wat geleerd :blush:

Overigens ziet het horloge er gaaf uit imo. Die 24-uur aanduiding had voor mij ook niet gehoeven, maar dat zal te maken hebben met het uurwerk dat onder de motorkap ligt.

Goedkoper chrono? Op hun website staan die dingen voor over de 200 euro. Dat is een hoop geld.

1 like

Dat ligt geheel aan je referentiekader

3 likes

+1

Briljant? Wat is hier briljant aan dan?

Looks van vintage chrono’s (onovertroffen) gecombineerd met ok kwaliteit en lage prijs. Ik begrijp het succes ook volledig.

Ik moet zeggen dat ik het erg leuke horloges vind. Zien er goed uit, heb er nog geen in mijn handen gehad, maar begrijp dat de afwerking ook prima is. :+1: