Dan Henry, garantie vervalt

Afgelopen week kon ik plots mijn Dan Henry 1970 niet meer opwinden en liet ik deze nakijken bij Jungen Horlogemaker in Amsterdam. Blijken er tandjes te missen (afgebroken wrs) op het uurrad. Vreemd, want dit is niet eerste horloge wat ik opwind. Onderdelen zijn lastig te krijgen volgens Jungen dus ik mailen naar Dan Henry tbv garantie. Krijg ik vandaag al antwoord terug dat de garantie vervalt (gekocht nov’19) omdat het uurwerk open is geweest.
Is dit een normale gang van zaken?

1 like

Dit zeggen zij zelf

1 like

Wanneer je nog garantie had had je hem nooit naar een horloogemaker moeten brengen…Gewoon terugsturen.

7 likes

Donders! Ik had sowieso beter moeten inlezen bij Dan Henry, stom! Mijn 1e gedachte was echter ‘ff laten nakijken bij Jungen’. Repareren via DH kan alsnog voor 90 dollar. Weet nog niet of ik dat doe.

1 like

Misschien kan een forumgenoot je voor minder helpen!

1 like

Tsja dat is mooi balen, helaas is dit inderdaad hoe het werkt bij fabrikanten; zodra het open is geweest door iemand anders dan de fabrikant is de garantie vervallen. Maakt het niet minder zuur natuurlijk. Succes met de eventuele reparatie!

2 likes

Hoe kunnen ze dat eigenlijk zomaar constateren?

Sowieso bij alles wat je koopt, de wederverkoper is de garantiegever en tot hem dien je je te richten.

6 likes

Dat de kast open is geweest bedoel je? Ik was zo vriendelijk om het onderzoeksverslagje van Jungen in het Engels en incl foto’s van de kapotte onderdelen naar Dan Henry op te sturen :smile:
Ben achteraf blij dat het geen nieuw premium horloge is geweest. Weer wat geleerd

2 likes

Dag LombokU,
Ik weet dat er een Seiko NH35 uurwerk in zit evt is het een mogelijkheid om een nieuw uurwerk aan te schaffen en die er door een juwelier in te laten zetten.
Kosten op amazon zo’n 40 dollar.

2 likes

Dank voor de tip! Ik heb inmiddels @Lowieke bereid gevonden het uurwerk te maken. Fijne ervaringen mee :+1:

3 likes

Top!

voor die prijs kan je er beter een nieuwe inlepelen dan hem te laten servicen!