Ik wilde vandaag de Tudor lederen band proberen op de GMT, helaas heb ik niet de juiste took om de pushpin te verwijderen. Ze hebben de pin nogal goed weggewerkt.
Al met al denk ik wel dat de lederen band ook mooi zal staan.
Ik wilde vandaag de Tudor lederen band proberen op de GMT, helaas heb ik niet de juiste took om de pushpin te verwijderen. Ze hebben de pin nogal goed weggewerkt.
Al met al denk ik wel dat de lederen band ook mooi zal staan.
Ik kan me herinneren dat het met de eerste Black Bay ook een gevecht was om hem los te maken. Het is me echter wel gelukt met het normale vork tooltje (Bergeon).
Had ik ook. Even handigheidje
Ik ben zelf gek op het dragen van een stalen band.
Maar misschien toch eens vaker leder overwegen.
Staat goed op Tudor GMT
Tip: twee vorkjes gebruiken
Bergeon 6825 … kost wel een paar duiten Model is er ook met extra fijne vorkjes (6825PF)
Cousins verkoopt een vergelijkbaar model van eigen merk voor 40 pond; https://www.cousinsuk.com/product/cousins-swiss-style1
Dus die plaats je erop en druk je in waardoor het pinnetje los komt? So simple as that?
Met een dergelijk tooltje kun je beide kanten van de push-pin gelijktijdig naar binnen drukken en op die manier zonder te worstelen de band van het horloge pakken
De Bergeon 7825 werkt ook perfect, zelfs met de nauw sluitende Rolex bracelets een fluitje van een cent
Ik heb hem voor 23 euro bij Ali gekocht. De kwaliteit zal minder zijn maar aan de andere kant: wat kan er mis met zo’n ding.
Overigens zit ik met zo’n tangetje ook wel een tijdje te klooien (vorkje schiet er weer af en zo). Dus als je niet zo handig erin bent, verwacht dan niet dat je even in een seconde dat ding eraf wipt. Maar met een gewoon tooltje lukte het me helemaal al niet, dus het is wel een verbetering.
Mooi als het antwoord gelijk op de vraag volgt
Ah, maar ik ging er volledig vanuit dat dat mijn eigen onhandigheid is…