Daniel JeanRichard

Ja een nieuwe aanwinst, lang getwijfeld en gezocht naar iets wat me aansprak en het is deze Daniel JeanRichard Highlands chronograaf geworden. Het is een chroonograaf met een koperkleurige wijzerplaat, de kleine wijzers zijn geblauwd ( is op een van de foto’s wel te zien ), het horloge is 50 m waterdicht en heeft een geschroefde kroon ( en natuurlijk gesigneerd ) De bodem is ook geschroefd.
Het uurwerk is JR Kaliber 25 ( basis ETA 2824-2 met Module 2020 van Dubois-Depraz ). Het horloge past qua maat mooi om mijn pols.

Het is een merk dat je niet vaak ziet, maar het is zeker niet het minste merk. Het is een zusterbedrijf van Girard Perregaux ( de 2 horloge merken van de Sowind group ) Jr heeft ook een eigen manufactuur kaliber het JR 100. De huidige prijzen lopen uit een van 1980 euro tot 232.000 euro voor een minute repeater . Ik heb een wat ouder model met een Eta uurwerk zoals ik hierboven al beschreven had. Het horloge is werkelijk in nieuwstaat.

maar goed hier dan de foto’s :

www.jeanrichard.com

Gefeliciteerd, echt een prachtige horloge. Ik vind koperkleurige wijzerplaten altijd heel erg mooi. Daarom vind ik het ook zo jammer dat ik de Zeno Ltd. van horlogeforum heb gemist, die zag er ook zo mooi uit.

prachtig horloge, gefeliciteerd!
Mooi merk dat je weinig ziet, veel plezier er mee!

Groet Arno.

Mooie aanwinst, mooie wijzerplaat. Zelf vind ik de TV-Screen uitvoeringen van DJR er mooi.

Een plaatje, heel mooi.

Gerwin

furraai, afbeelding in mijn JPG- map gezet.

Arjay

Mooie chrono!
Heel bijzonder met die koperkleurige wijzerplaat, ziet er heel erg klassiek uit, zeer geslaagd (tu)

Veel plezier ermee!

Groet,
Paul

Mooie klok! Enne…achtergrond geen toeval zeker?

RichardT Schreef:

Mooie klok! Enne…achtergrond geen toeval zeker?

welke achtergrond, de bank, mn arm of het jaarboek ?

Heel erg mooi horloge !

Het jaarboek…

RichardT Schreef:

Het jaarboek…

ik heb dat erbij gezet omdat ik de prijzen noemde in mijn tekst, en ik vond het wel mooi dat ze ook een minute repeater maken van 232000 eurootjes,

RichardT Schreef:

Het jaarboek…

Viel mij ook al op. Prijs zegt immers niet veel over kwaliteit. :wink:

Desalniettemin biljft dit toch een héél erg mooi model, mooie wijzerplaat met arabische cijfers. Van harte ermee MF. Ik kan me nog herinneren dat je eens zei dat je wilde sparen voor je bruiloft… maar op de Rikketik was het raak, en nu weer! :smiley: (tu)

Jaap-Wim Schreef:

RichardT Schreef:


Het jaarboek…

Viel mij ook al op. Prijs zegt immers niet veel
over kwaliteit.

Desalniettemin biljft dit toch een héél erg mooi
model, mooie wijzerplaat met arabische cijfers.
Van harte ermee MF. Ik kan me nog herinneren dat
je eens zei dat je wilde sparen voor je bruiloft…
maar op de Rikketik was het raak, en nu weer!

het horloge is van goede kwaliteit en erg mooi afgewerkt. Toch denk ik niet dat ze voor 232000 euro troep zullen aanbieden, maar dat terzijde. Het is samen met Girard Perregaux de merken die de sowind group voert, en GP is ook niet de minste. Bovendien maakt DJR tegenwoordig ook manufactuur uurwerken.

mooie klassieke chrono , vooral die brede lunette vind ik geslaagd en het bandje past er ook goed bij.

een hele rijke historie heeft dit merk, gaat terug naar 1680 waarin JeanRichard als eerste begint met horloges
te bouwen met behulp van de huisindustrie, kleine zelfstandige ambachtslieden maken alleen bepaalde specifieke horlogeonderdelen.
Op die manier konden er veel meer en op een goedkopere manier horloges gemaakt worden,
voor die tijd maakte een horlogemaker het hele horloge zelf met behulp van één of twee leerling horlogemakers.

Ondanks dat Daniel JeanRichard 5 zonen had die allemaal in de horlogebouw werkzaam waren, was dit merk tot voor kort in de vergetelheid geraakt.
Bron: Britten’s -Baillie