Ik zit nu al een tijdje op horlogeforum en ben nogsteeds zoekend naar een mooi horloge. Echter, ik heb al een paar horloges, waaronder een Daniel Wellington. Sinds kort kijk ik op youtube dan ook filmpjes/reviews over horloges. Het valt me op dat er door deze ‘liefhebbers’ zeer negatief over bijvoorbeeld Daniel Wellington wordt gesproken, is dat hier ook het geval onder de mensen op Horlogeforum? Zoja waar komt dat door?
Ik denk dat dit komt omdat er geen geschiedenis aan vast zit. De kwaliteit is ook niet super.
Wellicht als je hier een hoop uren spendeert, gaat je mening vanzelf veranderen.
Eh. DW is geen horloge, maar een mode accessoire dat de tijd aangeeft.
Ik vind ze te duur voor wat ze bieden en daarnaast worden ze gepromoot door figuren als de Kardashians, figuren waar ik liever niet mee geassocieerd wil worden.
Prijs/kwaliteit is ondermaats. Er zit een uurwerk in van een paar euro en de kast wordt ook bij de lokale groothandel ingekocht. Even de naam erop stampen en klaar, 200 euro retailprijs. Daarom worden ze negatief bekeken.
DW is een merk dat een heel slimme marketing-campagne voert. De naam is geloof ik die van een backpacker die de oprichters in Australie tegenkwamen - iets dergelijks was 't. Uitsluitend gekozen vanwege de sjieke klank vermoed ik.
Voor het zelfde geld koop je - vooral bij Seiko en Citizen - meteen een echt horloge, van een merk met solide historie. Dus, veel leesplezier; en leer maar gauw bij!
Als je van een strakke Bauhaus stijl houdt, zou je eens naar Junkers kunnen kijken. Of als je budget hoger is, natuurlijk naar Junghans of Nomos.
Een DW is geen horloge maar gewoon het zoveelste mode horloge die voor max. 10 euro wordt gemaakt in China. Zou persoonlijk verder kijken als ik jou was
Ja, dat is hier ook zo. Nodeloos snobisme zal de oorzaak zijn.
Een DW is een modehorloge wat je voor 150 Euro scoort, en daar haalt men de neus voor op.
Ik vind het één van de minst aanstootgevende mode-horloges die je kunt kopen. Armani, Guess, Ice en Diesel doen veel ergere dingen.
- Het ontwerp is vaak tijdloos en minimalistisch: Het zijn gewoon OK dress horloges.
- Tussen leer en NATO kun je speels / dressy afwisselen, en da’s geen slechte combo
- Miyota 1L22 is geen slecht quartz uurwerkje. Goedkoop, maar niet slecht
- Ze zijn plat, licht en niet te groot. Best wel beschaafd dus.
Als je dan toch aan de mode horloges gaat is dit geen slechte keuze. Dat @Tim_Jong-un een Miyota quartz een gedrocht vindt, vind ik niet helemaal terecht. Het uurwerk is niet elegant, maar zal erg lang doorgaan met z’n ding.
Dat 189 Euro veel te duur is, daar ben ik het wel weer mee eens. DW heeft een zeer, zeer gelikte marketing afdeling. Ik zou 99 Euro schappelijker vinden.
Nou ik denk dat je na deze ongezouten meningen over Daniel Wellington en consorten toch op zoek zult gaan naar wat anders.
Succes en veel plezier met je ontdekkingsreis in de horlogewereld.
Een vriend van mij heeft ook zo’n ding aan zijn arm hangen. Onlangs eens goed bekeken.
Het is gewoon Aliexpress kwaliteit voor veel teveel geld, daar zit het probleem.
Het is inderdaad van het niveau USD 10 kostprijs maximaal inclusief transport en verpakking
Zo triest dat hier honderdduizenden mensen intrappen.