Dank voor de toelating op dit forum

Welkom!

1 like

Welkom Dick, benieuwd naar de foto’s van je project!

1 like

Welkom, Dick!

1 like

Dat is nog nooit een van ons gelukt helaas. Wat voor wijzer zou je dan precies willen worden? Mercedes-style, snowflake of iets anders?

2 likes

Welkom. Dick en nog veel plezier op ons forum.

1 like

Welkom Dickings, als het im een oudje gaat moet je even een nieuw specfiek topic aanmaken in het bruine gedeelte: Over de "Vintage Horlogeforum.nl" categorie

1 like

Mijn beste,

Dick,van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club Horloge Liefhebbers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Geen dank :slightly_smiling_face:

2 likes

Welkom!:+1:

1 like

Welkom.

1 like

Om te beginnen: Welkom op dit leerzame forum waar altijd leden te vinden zijn die bereid zijn om elkaar te helpen met advizen, tips, onderdelen of assitentie bij een project of een reparatie.

Dat zal nog niet mee gaan vallen. De merkregistratie is weliswaar te vinden op de database van Mikrolisk…


… maar ook weer niet super bekend.

Onderdelen van oude zakhorloges zij sowieso moeilijk te vinden, omdat vele onderdeeltjes practisch met de hand werden gemaakt en of afgewerkt en daardoor niet zo maar uitwisselbaar zijn.

Wellicht dat je een scherpe foto van het uurwerk kan plaatsen. Minuutpijp… dus ook een foto van de voorzijde/ wijzerplaat zijde zonder de wijzerplaat.

Misschien dat iemand die wat meer bekend is met zakhorloges uit die tijd iets herkent. Ook in die tijd werden er al min of meer generieke ‘ebauche’ uurwerkjes gemaakt (ruwe basis uurwerken) die door diverse merken / fabrikanten werden toegepast. Als dat het geval is en het uurwerk wordt herkend, vergroot dat de mogelijkheid om passende onderdelen te vinden. Anders is er mogelijk nog de optie van een passend compleet donor uurwerk, waarvan de wijzerplaat en eventueel de wijzers over gezet kunnen worden waardoor mogelijk, althans uiterlijk, de authenticiteit van het horloge bewaard blijft.

Ik kan je daar zelf allemaal niet aan helepen, maar je wel veel succes wensen en vooral veel plezier hier op het Forum.

30661

Edit: Had je postje op het vintage deel nog niet gezien…

3 likes

Graag gedaan.

2 likes

Welkom op HF!

welkom en veel leesplezier op dit forum!

1 like

Welkom hier.

1 like

De laatste moest ik inderdaad even opzoeken, maar wel een geinig ding om te verzamelen. Succes met alle verzamelingen!!

2 likes

Klokkengek, tja, dat is een van de andere virussen waarmee ik besmet ben.
Om getikt van te worden. :))
Ben momenteel bezig met een comtoiseklok met datumaanduiding, wat zonder loep is te bekijken, in orde te maken.

1 like

Het herkenningsnr. erin staat is AS 1560

Welkom :+1:

Ik kende het niet maar vond wel een uitgebreide pagina over Havila

Is wel Duitstalig artikel, gelukkig wel met veel plaatjes …