Wellicht is bijverven geen goed idee, maar kan een flinterdun plakplaatje (decal) uit de modelbouw soelaas bieden. Een strookje zwart uit zo’n plakplaatje knippen in de juiste vorm is misschien goed te doen
Succes met het herstel
Naar @stefanketelaars sturen. Die kan wel iets met verf en zo. En de rekening betaald de juwelier.
Maar serieus, welke juwelier geeft iemand nou een gerepareerd sieraad in een zakje mee zonder de reparatie even te laten zien?
Juridisch gezien zal je de juwelier in de gelegenheid moeten stellen zijn fouten te herstellen. Wanneer schade niet hersteld is kun je hem aansprakelijk stellen.
Maar evengoed waardeloos. Hoop prutsers in Nederland.
Volgens mij gaat dit niet opgelost worden. De optie verven, zoals de juwelier noemde, gaat er niet uitzien. Anders had de horlogemaker dit al gedaan, lijkt me. Het zit er op gedrukt en alles wat je er aan gaat doen maakt het minder. Er zijn bedrijven die een wijzerplaat opnieuw kunnen opmaken, maar dat kost behoorlijk wat en volgens mij gaat dit de waarde van dit horloge ver te boven.
Het enige wat je kan doen is op zoek naar een vervangende wijzerplaat en daarvoor een geschikte donor vinden.
Heel.zonde, ik hoop niet dat je moeder er erg aan gehecht is.
Sorry, maar dit is juridisch gewauwel.
Heb het horloge ooit eens gekocht van iemand op 2dehands. Het is een vrouwenhorloge en had hem voor mijn moeder gekocht, omdat ze vroeger zelf altijd een Pontiac gehad heeft. Daarmee zou ik het jammer vinden om deze achter te moeten laten (en mama ook denk ik haha)
Ik hoop dat je de foto’s waar de wijzers nog op staan vlak voor wegbrengen hebt gemaakt en dat je daar een datumtag op hebt? Sowieso ook proberen om er achter te komen welke horlogemaker ze gebruikt hebben zodat je eventueel zelf contact met hem op kan nemen.
Maar ik vraag me ook af hoe het horloge vervoerd is als het glas er blijkbaar af lag bij het binnenbrengen?
…en anderen, zoals ik, zouden die juwelier over de toonbank trekken en door de etalgeruit de straat op pleuren !
Maar misschien is deze reactie iets teveel vanuit de emotie…
Kort samengevat:
Een donorwijzerplaat erin, op hun kosten !!!
Niet zo voorzichtig, dit is pontificaal in het zicht, enorm raar en onacceptabel. Erger dan een krasje bijv.
Enige optie lijkt me.
Op hun kosten. En er door een andere horlogemaker in laten zetten (!!!)