Darth Vader Seiko?

Ik ben al een tijdje op zoek naar een mooi horloge uit mijn geboortejaar 1971. Nou vond ik op eBay deze vintage Seiko voor een redelijke prijs. Nou heb ik wel eens ergens wat gelezen over de ‘Darth Vader’ Seiko’s. Is dit er ook zo een? En wat vinden jullie van de prijs? Er is wel behoorlijk aan gesleuteld.

http://cgi.ebay.nl/SEIKO-6138-0020-VERY-RARE-VINTAGE-CHRONOGRAPH-1971_W0QQitemZ220218501871QQihZ012QQcategoryZ31387QQrdZ1QQssPageNameZWD2VQQcmdZViewItem?_trksid=p1638.m122

Een mooi horloge,maar het blijft een gok.
Mijn oude Seiko chronograven, heb ik een paar jaar geleden gekocht, en waren toen een stuk goedkoper.
Meestal de helft tot eenderde van deze prijs.
Ze komen ook allemaal uit die Oosterse landen.
Sommige van mijn Seiko"s hebben een slechte kast, het lijkt of het matriaal wordt aangetast door de rubberen afdichtring van de bodemplaat.
De afdichtringen van de drukkers en kroontje zijn vaak verteerd.
Waterlekkage is het gevolg.
Ook als de kast nog goed is, is meestal te zien dat door het warme vochtige weer daar, het uurwerkje in meer of mindere mate is aangetast.
De chronograph naald komt vaak ook niet goed op de 12 terug.
Vaak is er inderdaad al het een en ander aan deze seiko,s gesleuteld en onderdelen gewisseld.
Dit is allemaal niet erg als je er weinig voor hebt betaalt en zelf een schroevendraaier uit de kast trekt.
Hier een website over oude Seiko,s
http://www.ittc.ku.edu/~jgauch/watch/chronos/6138-0020.html
Groet. Chris

Ik dacht dat met Darth Vader Seiko altijd de zwarte 1000m Tuna Can werd bedoelt.

Op ebayaanbiedingen wordt deze naam vaak genoemd bij deze chronograph, maar dan met het 6139 uurwerkje geloof ik.
Het zal wel enige overeenkomst hebben met de helm van dit figuur
Er bestaat trouwens ook een Omega chronograph die veel op deze Seiko lijkt.
Chris

Mooi horloge.
Zie een 5 op de wijzerplaat staan, wat is de link naar de hier veel voobijkomende 5jes?
Waar staat die 5 trouwens voor heeft dat een betekenis of is het fantasie.
Is wel sterk want ik denk dat bijna iedere horlogeliefhebber weet wat met een vijfje wordt bedoeld.
met vriendelijke groet,
Aad