voor de helft van de prijs wil ik mijn MC weg doen - lol ! ! !
Vraag me af of er iemand dat zou geven ???
voor de helft van de prijs wil ik mijn MC weg doen - lol ! ! !
Vraag me af of er iemand dat zou geven ???
lijkt me niet. Hoewel het best een bijzonder horloge is, toch vind ik hem niet mooi.
Het was het eerste quartz horloge dat met zeer grote precisie de tijd aan gaf. Het is een collectorsitem maar als ik een inschatting mag maken zal het ongeveer éénderde van deze vraagprijs waar zijn.
Ik zou hem wel willen hebben.
Niet mijn ding. Wel bijzonder natuurlijk.
Ik heb zo’n horloge; het is de Marine Chronometer 2400 - het is een héél bijzonder horloge…
Introductie omstreeks 1973 … de quartz horloges waren amper betaalbaar geworden voor de gewone man, radio-controlled polshorloges bestonden gewoonweg niet.
De grootste troef van quartz was precisie.
De Omega Marine Chromometer 2400 ging nog een stapje verder.
Dit was destijds het meest precieze quartz-horloge ter wereld. En echt … sinds ik het heb, loopt het letterlijk tot op de seconde correct !
Niets speciaal meer voor een radiogestuurde Junghans of een superquartz Breitling. Maar voor een horloge uit de jaren 70…
Petje af hoor !
Dit is Omega-geschiedenis; neen, dit is wereld-geschiedenis !
Hier is nog wat leesvoer:
http://watchesz.free.fr/megaquartz2400_english.htm
Ik vind hem ook bijzonder…lelijk. Sorry !
Hoe byzonder wellicht ook; als ik hem had en voor 12000 dollar kon verkopen, deed ik het zeker! Kun je best veel leuks mee doen…:)-D
Ik zou het er echter zelf nooit voor neertellen. 12.000 Dollar voor een quartz horloge… ::o
Groeten,
Niels
@ Niels2: de gevraagde prijs is niet realistisch, however ze beginnen héél schaars te worden en deze is ook met de certificaten bij. Blijft een zotte prijs natuurlijk.
Ik denk niet dat ik de mijne ooit weg zal doen.
@ Frans: Dit is een héél ander horloge hoor. Heeft niks vandoen met de MC2400
Jullie zien het allemaal verkeerd,dit is namelijk een limited.
Het is enige die $ 12000 kost
ik ben het er best mee eens dat het een (zeer)zeldzaam exemplaar is.
maar dat ze er 9200 eu voor durven vragen is te gek voor woorden.
als het horloge de eerste (0001)of de laatste(1000) van de reeks zou zijn en in
absolute ongedragen nieuwstaat misschien iets voor een omega fanaat
maar ik vind het way too expensive.
Vriendelijke groeten.
N.Visser.
Hoi,
Extreme zeldzaamheid wil niet persé zeggen dat iets veel waard is. De te bepalen prijs blijft een kwestie van vraag en aanbod. Er kan zeer weinig aanbod zijn, maar wanneer de vraag dienovereenkomstig is, zal de prijs niet hoog zijn. Zelfs dit horloge is destijds waarschijnlijk in een relatief grote oplage gebouwd.
De vraagprijs is dan ook een compleet lachertje, doet natuurlijk verder niets af aan wat je van deze bijzondere klok vindt. Het is een stuk historie, zonder meer.
Wat je bij zeldzame artikelen op Ebay en andere veilingsites ook tegenkomt, is dat sommige malafide verkopers proberen iets duur in de markt te zetten. Zeker wanneer er weinig prijsvergelijk mogelijk is.
Men zet dan een item voor een torenhoge prijs te koop. Een “helper” gaat een bod doen, en gaat evt meedoen aan een veiling. Liefhebbers zien het item wat ze best tot een bepaald bedrag hadden willen hebben voor een extreem bedrag verkocht worden, een bedrag wat het verkochte eigenlijk niet waard is. Tussentijds waren ze met bieden afgehaakt (de verstandige toch), en zien het ding aan hun neus voorbij gaan.
Een tijdje later staat hetzelfde ding weer te koop, en menigheen zal al dan niet verblind door hebberigheid zijn “kans” schoon zien. En vaak veel teveel betalen, omdat de eerdere (veel te hoge biedprijs) nog te vaak als referentie wordt gezien.
Ik verzamel en restaureer al jarenlang historische radiotoestellen uit de periode jaren 30. Daar komen dit soort van praktijken af en toe voor. Je moet er goed voor op je hoede zijn. Je verstand bij je hobby houden is denk ik eerste vereiste.
Een hobby moet altijd hobby blijven in mijn beleving
Groet,
Nico.
Natuurlijk is die prijs torenhoog overdreven, maar …
Iemand die er niets van kent, zal dit horloge nooit kopen.
Iemand die er wél iets van kent, is ook op de hoogte van WAT ie koopt en zal er ook nooit zo’n prijs aan geven.
I M H O