Dat is toch wel vreemd...?

Via Chrono24 kan ik een nieuwe aanwinst voor 1170 euro inclusief verzenden kopen bij een Duitse Erkende juwelier. Ik heb Ace en Spyer gemaild. Zij bieden alles voor de listprice aan. Ik heb de situatie uitgelegd en vroeg of zij deze voor 1200 konden leveren. Leek me schappelijk ik wilde niet dezelfde prijs afdwingen. Helaas konden ze hem voor 1315 aanbieden.
Dat wordt dus een Duits horlogeā€¦:grin:

1 like

Bijzonder. Om welk merk/horloge gaat het?

Een Tag Heuerā€¦Model geef ik er niet bij anders is ie straks verkocht op Chrono24. :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Opmerkelijk ja.
Toch zijn er soms wel redenen om niet te ver te kunnen/willen zakken te bedenken.
Maar goed je hebt ze een kans gegeven toch? Ik ben benieuwd naar je NA topic.

Dat merk ik meer. Terwijl je open kaart speelt, niet het onderste uit de kan wil & toezegt het niet rond te spreken. Ik begrijp het nietā€¦

Dat is op zich logisch. Benieuwd naar de fotoā€™s straks.

Vind het niet gek eerlijk gezegd

2 likes

Ik begrijp ook niet wat er vreemd is.

2 likes

BTW? Die is hoger in Nederland.

Durf de trekker nog niet over te halenā€¦Geld is er wel maar dan is alles weer op. Er is nog een aanwinst onderweg en de HFLE komt ook nog natuurlijk. Waarschijnlijk zullen er daardoor een paar het nest verlatenā€¦Welke zal nog lastig wordenā€¦

1315 was adviesprijs? En geen korting? (Nog wel op tag!)

Dan heb je verkeerde gesproken vrees ikā€¦

1550 was de list/advies prijsā€¦

1 like

Ɓls hij in Roermond outlet in de winkel ligt Kun je goed nog voordeliger uit zijn.

Die kans lijkt me vrij klein voor een model wat een paar maanden geleden op Baselworld is onthuld.

1 like

Tsja, nu weten we allemaal waar het om gaat :slight_smile:
Overigens zal je van mij geen last hebben wat betr. een bod op Chrono24

Prijs transparantie door internet is echt killingā€¦
Maar zo goed voor de alerte consument ! :slight_smile:

gevonden !

Hhhhhmm, ik kan het best wel begrijpen dat je het misschien vreemd vindt dat ze er niet in meegaan. Ook kan ik de ondernemer wel begrijpen. Ik heb ook zelf meegemaakt dat mensen met iets dergelijks bij je aankloppen. Goed bedoeld, dat wel maar als ondernemer moet je ook afwegen wat het je oplevertā€¦En ik snap de gedachte ook wel vanuit de consument die dan denkt, maar iets is toch altijd beter dan niets? En als ondernemer kun je niet leven van omzet, dat gaat alleen van winst. En daarbij kunnen er ook nog eisen liggen van fabrikant of importeur die per land/regio kunnen afwijken.

Hoe dan ook ben je natuurlijk altijd vrij om iets dergelijks voor te leggen. En als de afweging dan gunstig uitpakt voor de ondernemer is het mooi. Vergis je alleen niet dat je nu op zich met een net voorstel komt maar er zijn er tig die bijna schandalige voorstellen doen. En het zal altijd zo zijn en blijven dat de koper zo min mogelijk uit wil geven en de verkoper de hoogst mogelijke prijs wil beuren. Allemaal niks mis mee en het proberen waard.

Kan ik je verder alleen maar succes wensen met je afwegingen wat te doen nu :slight_smile:

2 likes

Diegene die verkoopt mag toch nog zelf beslissen voor hoeveel ?

1 like