Dat ziet er vrolijk uit (maar misschien net iets te laat?)

Zo’n foto is goed voor mijn stemming. Zomers en vrolijk ziet dat er uit. Maar hadden ze die nou niet beter in het voorjaar op de markt kunnen brengen??

16 likes

In het najaar of winter bij guur en donker weer doen vrolijke kleuren het ook goed… wordt je weer wat vrolijk van :grinning:

3 likes

In ieder geval iets origineels, daar word ik al vrolijk van :crazy_face:

1 like

Oh ja, helemaal mijn stijl! Ik zie trouwens die specifieke kastvorm niet op hun website?

1 like

Misschien omdat deze formeel nog niet “op de markt” is?

Ik denk niet dat het Zwitserse horloges zijn… ik vermoed Chinees, wel met een Zwitsers STP uurwerk zie ik. Die kom je weinig tegen… ik kende ze iig niet…

1 like

Het bedrijf is gevestigd in de U.S.A. Door het Zwitsers uurwerk zal het aandeel Chinese productiewaarde misschien niet veel groter zijn dan bij de andere “Zwitserse” horloges.

Kon wel een dochteronderneming van Certina zijn met dat logo.

Inderdaad wel vrolijke horloges.

1 like

Overdreven veel originaliteit zou ik ze nu ook niet toeschrijven :wink:

2 likes

Als je daar al te veel overeenkomst in ziet kunnen de meeste horlogeproducenten de tent sluiten :wink:

Beetje zure reactie (net als deze van mij :wink: )

1 like

Ik vind 't helemaal geen zure reactie (van mezelf :slight_smile: ).
Gewoon een constatering dat alle grote designelementen van de Omega ook in dit horloge terug te vinden zijn.

Overigens deed de blauwe me ook onmiddelijk denken aan de Hamilton Pan European:

hamilton-pan-europ-h-30-watches

1 like

Oeh dat doet me eraan denken dat ik de mesh band die ik gisteren binnenkreeg, nog moet monteren. Thanks :wink:

2 likes

Verrassend :wink:

Ik vind de gelijkenis te algemeen om gebrek aan originaliteit te verwijten. Maar dat is persoonlijk.

Ik verwijt ook helemaal niets hoor, daar ben ik te vrolijk voor in Augustus :stuck_out_tongue:

Leuke horloges, maar voor mij geen pottenbrekers, geen nieuw design waarvan ik weggeblazen wordt. Eerder opnieuw een soort vintage duiker ‘revival’. Dat vind ik er dan toch van :slight_smile: Dat bedoel ik niet goed of slecht, gewoon het gevoel dat ik krijg als ik naar de plaatjes kijk.

1 like

De meningen zijn in ieder geval verdeeld en dat is vaak een goed teken :+1::pray:

1 like

Andy dat is helemaal prima hoor. Ieder zijn mening. Waar ik een beetje op aansla is dat je hier geen nieuw horloge kunt laten zien of er komt wel iemand met iets wat al op de markt is en er (een beetje, zoals in jouw geval :wink: ) op lijkt.

De praktijk is ook vaak nog eens dat origineel vaak ook nog lelijk van gekkigheid is omdat het een beperkt idioom is met een (vaak)ronde kast/wijzerplaat/wijzers.

2 likes

Klopt, er worden in mijn mening dan ook te weinig écht onderscheidende nieuwe ontwerpen gemaakt. Ik blijf dan ook teruggrijpen naar de oudjes, de originelen.

Heb mij al meermaals afgevraagd wat de klassiekers van morgen gaan worden, nu de grote huizen enkel nog reissues lijken te maken van hun vroegere successen…

1 like

Ik zou blij zijn als er morgen nog klassiekers zijn. Wat ik bedoel is; krijgen de horloges van vandaag nog de tijd om klassieker te worden. Heeft het horloge nog zo’n lange toekomst? Ik ben benieuwd.

1 like

Wie weet… binnen 20 jaar kan alles er volledig anders uitzien, hebben we allemaal een persoonlijke assistent op onze schouder zitten die ons af en toe de tijd influistert…

1 like

Huh??? En je zei net in een ander topic toch dat je al een vriendin hebt???