Heel brutaal contact opgenomen met een “forum icoon” van het eerste uur, Brutus, waarvan ik weet dat hij een niet geringe collectie heeft en alles AAA kwaliteit. Na een paar dagen bedenktijd kreeg ik van hem bericht: ik wil je wel een van mijn Rolex Datejusts verkopen (daar had ik ook naar geinformeerd). Prijs hebben we het nauwelijks over gehad, dat is ook een goed teken! A.s. Woensdag ergens halverwege in het land afgesproken om de Datejust uit 1984 op te halen. o ja, en ook af te rekenen geloof ik ;).
Gaan we doen met een lekkere lunch en verder kletsen over de good old days en… De klokjes!
@ Frenk en marnix.moed: die staal/gouden DJ moet je gewoon i.r.l. hebben gezien en dan zijn jullie ook “om”
Die spierwitte emaile-achtige wijzerplaat met z’n “diepte” en dan die opgelegde gouden Romeinse cijfers als indexen…
Oh ja, en deze Romeinse cijfers kun je nog gewoon aflezen i.p.v. eerst de wijzerplaat 180 graden te moeten draaien…
Na wat overpeinzingen leek het mij wel leuk om gewoon de eerste Rolex die ik kocht en de laatste (de Cellini) te behouden.
@ Frenk en marnix.moed: die staal/gouden DJ moet
je gewoon i.r.l. hebben gezien en dan zijn jullie
ook “om”
Die spierwitte emaile-achtige wijzerplaat met z’n
"diepte" en dan die opgelegde gouden Romeinse
cijfers als indexen…
Oh ja, en deze Romeinse cijfers kun je nog gewoon
aflezen i.p.v. eerst de wijzerplaat 180 graden te
moeten draaien…
Na wat overpeinzingen leek het mij wel leuk om
gewoon de eerste Rolex die ik kocht en de laatste
(de Cellini) te behouden.
@ Hans: tot woensdag!
ah, das andere koek, maar snap wat je bedoelt.
ik ken iemand die jouw versie (met indexen) heeft en in bi color. ook mooi, maar niet mijn stijl. vind de jouwe mooier.
persoonlijk neig ik meer naar n mooie grijze wijzerplaat met indexen, oysterband, alleen ben ik nog niet uit over de bezel. de gekartelde witgpuden vind ik wel kenmerkend, maar n gladde stalen past misschien beter bij n oysterband. heb t niet zo op n te wiebelende jubilee.
@ Frenk en marnix.moed: die staal/gouden DJ
moet
je gewoon i.r.l. hebben gezien en dan zijn
jullie
ook “om”
Die spierwitte emaile-achtige wijzerplaat met
z’n
"diepte" en dan die opgelegde gouden Romeinse
cijfers als indexen…
Oh ja, en deze Romeinse cijfers kun je nog
gewoon
aflezen i.p.v. eerst de wijzerplaat 180 graden
te
moeten draaien…
Na wat overpeinzingen leek het mij wel leuk om
gewoon de eerste Rolex die ik kocht en de
laatste
(de Cellini) te behouden.
@ Hans: tot woensdag!
ah, das andere koek, maar snap wat je bedoelt.
ik ken iemand die jouw versie (met indexen) heeft
en in bi color. ook mooi, maar niet mijn stijl.
vind de jouwe mooier.
persoonlijk neig ik meer naar n mooie grijze
wijzerplaat met indexen, oysterband, alleen ben ik
nog niet uit over de bezel. de gekartelde
witgpuden vind ik wel kenmerkend, maar n gladde
stalen past misschien beter bij n oysterband. heb
t niet zo op n te wiebelende jubilee.
is dit type bezel v staal of goud?
De bezel van de stalen DJ is ook van staal.
Een wiebelende jubilee kun je ook omschrijven als een lekker soepele en goed lucht doorlatend.
En tja, bicolor; kan het niet tussen de oren zitten en dat je vindt, dat je het niet mooi mag vinden?
Of zoals we op z’n Hollands zeggen: “doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg” en op basis daarvan niet gekker maken dan een stalen horloge en daarom geen bicolor of geheel goud?
Het is maar een ideetje hoor, van mijn kant.
Heb heeeeeel vroeger op een regenachtige zondag hier wel eens een discussie opgestart over materiaalkeuzes bij een horloge.
Dat maakte nogal wat los. Goud werd al snel geassocieerd met kampers etc…
Maar degene die dit toen het hardst riep, draagt nu met grote trots een gouden DJ met gouden band.
Vandaar mijn veronderstelling dat het wellicht tussen de oren zit, om goud en bicolor maar niets te vinden.