"Date just" of "tank" look a like voor de vrouw

Beste mede forum bewoners, :wink:

Eind volgende maand is mijn trouwdag en ik zit er aan te denken mijn vrouw een horloge te geven. Ze draagt nu een Garmin smartwatch. En af en toe kijkt ze is naar mijn horloges (Tissot prx powermatic 80 en Tissot seastar 1000 powermatic 80)

Ze geeft er voor de rest niet zoveel om, we kwamen pas wel bij een serie een Cartier Tank tegen, volgens mij was dit prinses Diana bij The Crown op Netflix.

Ze vond dit een erg stijlvol horloge.

Nu denk ik daardoor, zal ik haar een Tank hommage of misschien toch liever een date just hommage of afgeleide cadeau doen?

Ik weet het… Een echte Cartier of Rolex is mooier en beter. Ze zal me nooit toestaan een echt voor haar te kopen. (Gaat ze liever van op vakantie)

Wat vinden jullie?

Mijn ideeen zijn nu…

Seiko “Tank”
Tissot prx quartz

Het mag trouwens zowel quartz als automaat zijn

Mvg

4 likes

Zover ik weet heeft casio de mooiste tank look a likes! Kun je haar meerdere kleurtjes geven :grin:

3 likes

Er zijn zoveel mooie vintage tank modellen.

zoek eens op Chrono24 voor wat inspiratie. Ik zelf vind de Seiko Tank wel gaaf. Ook Longines heeft mooie in de Dolce Vita lijn. Maar dan praat je over rond de 1k euro. Weet niet wat je budget is natuurlijk?

Zenith ook cool als je een mooie vintage kunt vinden. De oudere modellen zijn natuurlijk wel wat brozer en gevoelliger.

2 likes

Eerlijk gezegd als je zelf al zegt

Koop iets wat zij leuk vindt, niet iets wat jij leuk vindt :slightly_smiling_face:

Ik heb mn vrouw al meerdere malen proberen te overtuigen en zou alles wel voor haar willen kopen maar helaas maar ik daar alleen mezelf blij mee (en dat ook niet eens omdat het niet het gewenste effect gaat hebben).

3 likes

Kijk eens naar de Franse fabrikant Lip!

3 likes

Prx 35mm lijkt me net wat origineler dan de Seiko.

1 like

Deze maken inderdaad leuke opties in de Churchill lijn.

Dan heb je nog de Dugena Quadra, dat is wel heel erg hommage maar voldoet prima. Die heb ik zelf even gehad om te kijken wat ik van een tank style horloge vind.

En de eerder genoemde casio modellen zijn ook heel geschikt.

En bij alle horloges hou je een flinke duit over om van op vakantie te gaan.

2 likes

Mijn vriendin heeft een Seiko Tank waar ze erg blij mee is, de SWR054P1:

Goeie iets duurdere alternatieven zijn de Hamilton Admore (rond de 400e en verkrijgbaar in verschillende kleurstellingen):

Hamilton Boulton Small Seconds (rond de 600 euro):


Let bij dit horloge goed op de maat, er zijn meerdere formaten beschikbaar die allen relatief groot dragen.

Longines Dolcevita (1300 euro):

Daarnaast zie ik met enige regelmaat ook best leuke Seiko Lukia modellen voorbij komen met een rechthoekige kastvorm. Succes! :smiley:

7 likes

Bedankt al voor de antwoorden, ga eens goed kijken naar de verschillende suggesties.

Mijn vrouw houdt wel degelijk van horloges hoor, alleen vind ze het allemaal niet zo interessant als ik.

Daarom mag het ook quartz zijn scheelt weer in de ochtend na een paar dagen niet dragen.

1 like

Ik heb zelf als vrouwelijk HF lid de Hamilton Boulton Small Seconds en een Cartier tank.
De Hamilton heeft echt een eigen gezicht door de rondere kastvorm. Hierdoor draagt hij voor mij weer heel anders dan de Cartier.
Ik heb een Longines Dolce Vita gehad en dat is ook echt een prima keuze.
Voor het idee op mijn pols (van de Longines geen fotootje meer):

7 likes

Ik ben persoonlijk wel gecharmeerd van de Carree modellen van Frederique Constant. Redelijk betaalbaar (veelal ook wel via andere kanalen dan henzelf in de uitverkoop beschikbaar) en zeer netjes afgewerkt, zeker genomen het prijspunt. Misschien het overwegen waard!


1 like

Ligt uiteraard aan het budget. De gegeven suggesties van Seiko, Hamilton en Longines zijn mooi, tijdloos en voor de lange(re) termijn. De Casio tank is het goedkoopste alternatief voor vijf tientjes.


Succes met de keuze. Ik stem voor de Longines

1 like

Is dat dan de small of large Tank?
Ik zit ook te kijken (en twijfelen) welke te nemen voor mijn wederhelft haar verjaardag.

1 like

De small. Mijn polsomvang is ca. 15 cm.

1 like

Boek die vakantie, zou ik zeggen.

2 likes

Probleem opgelost, doe beide….

Ik denk dat ik hier nog wel een goede toevoeging op heb. De Seiko SSVW212:

Even korte opsomming van wat info:

Door de Solar/radio hoeft het horloge nooit goed gezet te worden en (zo goed als) nooit de batterij vervangen te worden. Dit icm saffier glas en 100m WR betekent dat dit horloge werkelijk waar een topper is voor dagelijks gebruik.
Nou ja, en schappelijk geprijsd. Ik ga m binnenkort zeer waarschijnlijk aanschaffen voor mijn vriendin :slight_smile:

Mooi overzicht, heeft mij aan het denken gezet!

Dat lijkt heel erg niet op een Tank. Eerder het liefdeskind van een Tank en een Santos, maar dan met een soort van 44GS bracelet.

Voor degenen achter in de zaal, zo ziet een Tank er uit:

En zo zien de Seiko Tank en de Cartier Tank er uit naast elkaar:


Mijn vrouw draagt de Seiko nog bij tijd en wijle, maar ik denk dat als ze een gouden Tank had, dat die de vergetelheid ook in ging. Ze was toch als een kind zo blij met de Cartier, stiekem. In haar woorden had ze nooit gedacht ooit zo veel geld aan een horloge uit te gaan geven, en ergens krijgt ze wel een kleine kick van de luxe. De rich bitch gevoelens zijn voor haar niet van de lucht met het tankje.

Zoals gezegd, ze waardeert de Seiko Tank voor wat het is en vindt 'm ook gewoon mooi.

De Casio Tank is in mijn optiek echt een ander ontwerp. Wat Casio overigens tot eer strekt, want een één op één hommage is gewoon lui.

Ik zou nog een lans willen breken voor de Oris Rectangular en de Longines Dolce Vita.


Beide series zijn geen recht-op-en-neer hommage, maar leven wel in een ander prijssegment.

@AJautomaat , er is zooooo veel nuance te vinden tussen een Tank en een Seiko Tank, ik zou voorstellen dat je je niet blind staart op de ziellozere hommages.

Zelfs een Hamilton Boulton is erg tof.

Die laatste scoor je voor 650 Euro in de quartz met kleine seconde uitvoering, maar er zijn veel meer versies van, net als de Tank, en de Dolce Vita.

Het enige wat ik altijd aanraad is dat je voor een non-liefhebber nooit een mechanisch horloge moet kopen.

Als dat de maatstaf voor een verjaardagscadeau voor je partner moet zijn kun je het beter laten en ergens wat gaan eten. Dat laatste is duurder, maar het is tenslotte een ervaring.

2 likes

Een beetje vrouw krijgt gewoon een horloge van manlief, in plaats van hem zelf te moeten kopen.

Wat een armoe.

2 likes