Datejust

Ben me een beetje aan het oriënteren vwb bv. een datejust met witte dial.
Iets als deze spreekt me wel aan…

Heb me eigenlijk nooit echt verdiept in Rolex en vraag me af wat normaal de gemiddelde prijs is voor een dergelijke datejust en waar evt. in Nederland, zie nl. door de bomen het bos niet meer er is zoveel aanbod met zoveel verschillende bedragen…

2 likes

Ligt er aan, met of zonder band, wat is de staat van het horloge etc. Ik zou zeggen dat 2-2.5k voor een 1601 wel genoeg zou moeten zijn.

3 likes

Volgens mij denken de verkopende partijen daar anders over. :wink:

*edit. Of ik kijk niet goed genoeg, ik zit sowieso niet zo in de Rolex-materie.

tussen de 3 en 3,5 k in nette staat met ovp zover ik kan zien.

1 like

Dealer prijzen op chrono24 liggen allicht natuurlijk hoger :wink: @PeterLC had laatst nog een gezocht topic voor een 1601 tussen de 2 en 2.5k. Op het Uhrforum komen ze iig regelmatig voor die prijzen langs.

1 like

Daar zit idd een hoop verschil in.
De 1601 is zo’n beetje de goedkoopste maar alles daarboven zit al snel rond de 2500-3500. En de moderne DJ’s zijn simpelweg een hoop geld 6-10k

Maar een 1601 of de bovenstaande 16014 dragen toch wel anders. De 1601 is smaller/kleiner en de 16014 oogt en voelt wat dikker. Toch is het beide 36mm.

1984, zou ik eigenlijk willen hebben. Nog even 3.450 jaar sparen…

1 like

Dank je wel Martin, de prijzen lopen vanaf ca. 2200 op bv. chrono, de prijsklasse die je toont zou meestal al met papieren zijn. Wat betekent ovp ook al weer, kan het ff niet vinden in mijn geheugen. Zat overigens ook naar '78 te kijken ivm herinnering aan dat jaar…

OVP is originele verpakking & papieren.

1 like

Ok thnx!

dat is wat anders

B&P dus

:wink:

3 likes

Ow Ide moet weer de globetrotter uithangen hoor! :grin:

3 likes

Uhrforum kijk ik eigenlijk nooit meer, daar iets kopen wordt me te omslachtig, ben geen lid dus dan moet het via tussenpersonen…maar je hebt wel gelijk vwb het grote aanbod op dat forum… Thnx in ieder geval!

Hier!! een linkie voor je Ide…anders blijf je zo in verwarring. :smile:

valt wel mee

ik stuur regelmatig voor bevriende HF’ers zonder account een berichtje met het verzoek of het betreffende UF lid bereid is per e-mail verder te communiceren met een ‘outsider’

1 like

1 like

Haha maar ik heb ook een tolk nodig want mijn Duits verstaat geen Duitser en als er iets niet klopt heb je ook weer een hoop gedoe… Thnx voor het meedenken overigens :wink:

1 like

Daar hebben wij de grootste taal ter wereld voor; Spaans.

*edit; Google leert me dat ik er naast zat.

Laten we nou Frans effe helpen ipv (In Plaats Van) jou gelijk te geven!!
:smile:

2 likes