ik heb een mooie seiko automatic 7009-3130 met serie nr. 3N4196, maar het caliber 7009 kan ik niet vinden in de seiko calculator, wie helpt met dateren, ik heb gehoord dat de eerste 3 het jaar aanduidt van een decade en de N de n van novmenber is. maar welke decade, 73 of 83? graag een site waar alle uurwerken van Seiko terug te dateren zijn zou mooi zijn.
ik denk zelfs '93…
In mijn boek staat dit caliber wel, maar net deze is niet gedateerd. Alle andere 70xx calibers (van 7001A t/m 7019A, behalve de 7025A en 7039A) zijn allemaal tussen 1970 en 1972 geïntroduceerd, dus grote kans dat de 7009A daar ook tussen hoort. Misschien heeft iemand anders een betere source.
Helpt het design van de kast niet? Soms kun je echt zien of iets uit begin jaren '70 is, als het zo’n pannekoek uiterlijk heeft.
Ja, ook mogelijk. Het is heel lang geproduceerd.

Als dit 'm is sluit ik me bij '93 aan.
Arjen , dat is hem exact! geweldig dat jullie zo helpen, ik dacht zelf ook al een 93 omdat ie zo gaaf is en naar mijn mening nauweljks gebruikssporen heeft. ik maak hem niet open daarom ,ik zal een foto maken en plaatsen, hij heeft een zeer donkergrijze naar zwart neigende wijzerplaar, die van jou ook? eigeblijk heel sjeik klokje vind ik, te sjeik voor mij ik ga hem aanbieden hier als ik de fotos klaar heb
hier de foto’s gisteren buiten gemaakt, volgens mij een mooi exemplaar, slechts 1 eigenaar gehad en helemaal origineel denk ik, wat denken jullie ervan? zou er een liefhebber zijn die op sjeik wil af en toe ter afwisseling?

even op de seiko site voor juweliers opgezocht en dit horloge, die in verschillende plaat kleuren leverbaar was komt uit 1990-1.
er zijn zelfs nog onderdelen voor verkrijgbaar en de winkelwaarde toen der tijd stond er zelfs bij -)
succes.