Datering klassieke Pontiac

Al weer enige tijd geleden deze Pontiac gered. Prachtige, nog gave (weinig patina) wijzerplaat en een gebroken veer.
Ik probeer het horloge te dateren maar heb daar wat moeite mee. Ik schat dat het is gefabriceerd tussen 1940 en 1950. Graag jullie mening, onderstaande foto’s in hoge resolutie geven de informatie. Alvast bedankt.

Kunnen de foto’s niet ietsjes groter?:wink:

De soortgelijke die ik heb gehad was uit de jaren vijftig, en ik heb er 1 gezien van een eerste eigenaar die hem eind jaren vijftig nieuw heeft gekregen. Maar misschien kan een ander aan de hand van de nummers je nog verder helpen. volgens mij hadden de jongere modellen een sterren systeem op de wijzerplaat. Hoe meer sterren hoe beter de kwaliteit van het uurwerk. Maar goed er zijn hier nog wel wat Pontiac liefhebbers die je meer kunnen vertellen.

Hoi vintagecollector,
Inderdaad, de oudere modellen dragen geen sterren. Ook hebben de alleroudsten een P die uitloopt over de rest van het woord, zoals deze dat heeft.

Edit; je hebt gelijk, de foto’s zijn iets te groot uitgevallen dit keer :slight_smile:

Qua wijzervorm en het nog ontbreken van incabloc, schat ik deze op eind 40er jaren.

Mooi horloge! Ik ben benieuwd of iemand de nummers kan koppelen aan de productiedatum, want ik wil van de mijne (vintagecollector wel bekend) ook heel graag weten hoe oud hij is. Mijn serienummer begint met 51 en ik ging er eigenlijk van uit dat dit voor het productiejaar stond.

http://www.flickr.com/photos/64726013@N04/6329198208/

tijd voor een pontiacregister :slight_smile:
Ik zit nu op een pontiac of 6 en nog wat losse calibers.