Datum draait niet meer mee

Vorige week heb ik een nieuwe batterij in mijn horloge (sekonda) laten zetten. Sindsdien wijzigt de datumnotatie niet meer automatisch. Hoe zou dit kunnen komen en vooral, wat kan ik er aan doen om het wel weer te laten werken?

Bij het goed zetten van de datum heb ik per ongeluk een dag te ver doorgedraaid en daarom moest ik toen een maand doordraaien (kan de datum alleen vooruit verzetten). Heeft dit er misschien iets mee te maken?

Alvast bedankt

Hangt af van het caliber.
Sommige calibers hebben een opening in de platine onder het negatief batterijkontakt en bij bv. een te hoge batterij zou dit kontakt (negatief) kunnen drukken op de datumschijf. Probeer eens de bodem los te maken zodat deze niet meer drukt op de batterij en laat de datum nog eens werken.
Ik vermoed dat daar ergens een probleem moet zijn vermits je voor de batterijwissel geen problemen hadt, blijft natuurlijk gissen zonder het te zien.

Freddy

6 jaar oud.
Voorheen bij batterijwissels nooit problemen gehad, maar nu de winkel waar ik het horloge gekocht heb is gestopt. Nu heb ik het door zo’n miep bij V&D laten wisselen en ik denk dat het daar mis is gegaan…
Net heb ik zelf het horloge maar eens opengemaakt en even de batterij wat gedraaid. Kijken of de datum morgen wel goed is, anders terug naar V&D (betwijfel of zij iets met mijn probleem kunnen)