Datum en tijd zetten bij een Titoni Cosmo King

Avond allemaal,
Even een vraagje want ik kom er zelf niet helemaal uit na wat googlen.
Ik heb net mijn 2e Titoni gekocht ( Cosmo King ) met een Automatic ETA 2834-2 uurwerk.
Nu zit er bij de 12 de dag van de week ( dinsdag 2 ) en op de 3 de dag van de maand.
Hoe kan je deze het beste instellen zodat ze synchroon lopen met elkaar ?
En waar dient de 2 voor bij de dag van de week…bedoelen ze hiermee de 2e dag van de week ?

Alvast dank.

Nathan

1 like

Als je de kroon uittrekt in de eerste stand en je draait hem naar je toe dan verspringt de dag als het goed is. Als je hem in diezelfde stand van je afdraait verspringt de datum.

dank voor je snelle reactie ik ga het morgen even proberen.

1 like

En inderdaad is dinsdag de 2e dag van de week. Dat staat bij sommige horloges zo aangegeven.

Heb je een foto van dit horloge ?
Ik ben benieuwd.


hierbij een foto van de Cosmo King

1 like

de 2 bij de dinsdag en de 3 bij de woensdag.
ja ik had al dat vermoeden wel redelijk zinloos lijkt me om dat aan te geven .

Wel apart ja.
Die stenen erin, zijn die echt ?
Heb geen idee wat zo een horloge kost ?

geen idee of ze echt zijn, kon het op de site van Titoni niet ontdekken, zo ja zal het wel geen hoge kwaliteit zijn. Wou een keer een bling horloge en vond de kwaliteit van Titoni wel heel erg goed.


rechts de airmaster

Grappig. Ik ken dit merk niet maar zie dat het bij S&C wordt verkocht. Die Cosmo is een variant waar je er veel van ziet, Bulova Super Sevilla, Omax, Rolex, Mido, Oriënt.

Ook met een ETA uurwerk zei je? Nieuwprijs rond de 1000 euro zie ik.

Mooi horloge hoor, geniet er van!

1 like

de Titoni Airmaster ( sinds 1969 ) heeft een Sellita SW200-1 en de Cosmo King ( sinds 1960 ) een ETA 2834-2
Wat ik begrijp is Titoni nog 1 van de weinig onafhankelijke familie horloge bedrijven in Zwitserland is en in 1919 is opgericht. Ze zijn vooral erg populair in Azie.