Datum en tijd

Hallo
Ik heb van de week een dolce en gabbana horloge gekocht
die gaat op batterije maar als ik de tijd en datum verstel hoe weet ik dan zeker dat dedatum omspringt om 12 uur snachts en niet om 12 uur smiddags?

en de seconden wijzer komt niet precies op de streepjes terrecht van de wijzerplaat is dit normaal zo nee wat kan ik hier aan doen?

Datum, trek de kroon uit en draai de wijzers tot over de 12, verspringt de datum niet dan is het 1200 uur, draai de wijzers 12 uur verder dan zal de datum verspringen, dan is het 2400u.
Ja wat wil je, dit soort horloges zijn modehorloges en bij de montage wordt er niet de aandacht aan besteed die men zou verwachten. Remedie: secondewijzer eraf en goed terugzetten.
Groetjes,
Miguel

is het niet zo dat ieder qaurtz horloge daar last van heeft.
kom toch doordat het quartz kristal klein beetje onregelmatig trilt.

mijn tag heuer zit de ene keer wel op het streepje en dan niet meer

@TOM.
Een quarts moet zeer regelmatig trillen en bij de meeste quartsen is dat 32768 Hz (trillingen per sec.)
Het soms wel of niet overeenkomen met de indexen , is dikwijls te wijten aan de opdruk van de indices en de centerring van de wijzerplaat. Het kan ook een klein verschil geven dat de rotor wel zijn juiste impuls krijgt maar de rotor niet altijd evenveel graden verdraait. De ene keer is dat iets meer dan de volgende impuls.Zeker niet te vergeten is de speling van de tanden tussen de verschillende raderen.