Datum instellen Breitling Navitimer

Hallo, een paar dagen terug heb ik een Breitling Navitimer gekocht. En probeer nu de datum, dag en maand in te stellen. Er zat geen boekje bij, alleen een garantiebewijs, dus weet ik niet hoe dit moet.
Nu ben ik wel zover gekomen om alles goed in te stellen, maar tot mijn verbazing draait het niet.

Het gaat om dit horloge:

Wie heeft er ervaring met deze navitimer, of weet hoe ik de datumweergave inschakel?
(p.s) Het datumtandwiel wordt ook gebruikt als stopwatch, deze werkt wel.

Ik kan je niet zo onmiddellijk helpen, maar vraag het eens aan Ron of Todd van het watchuseek-breitling forum.
Die kunnen je ZEKER op weg zetten.

Bij deze Breitling Olympus bevinden zich naast de drukknoppen ook kleine knopjes in de kast die je gemakkelijk met een pen kunt indrukken. Als je dat doet dan kun je de maand e.d. instellen.

Ik heb de vraag daar gesteld! bedankt voor je reactie!

in de kast zei je?, ik heb aan de buitenzijde geen knopjes??

Misschien een domme vraag, maar komt het nummer van het garantiebewijs overeen met wat er op de kast staat… ???

Ja, dat komt gewoon overeen…
Wel valt me op, dat het garantiebewijs uitgegeven is door de winkel waar ik deze heb gekocht ( op vakantie in belgië). ik weet niet precies of alle breitlings duur zijn, maar de mijne kostte 200 euro.

Ik wil je echt niet teleurstellen, maar de " goedkoopste " Breitling kost - catalogusprijs - iets van een 1.400 euro, en dan is ie nog met een rubberen duikersband.

Een Navitimer kost algauw rond de 4000 tot 5000 euro…

Ik vreesde er al voor toen ik de tweede foto zag.

Probleem met vele fake-uurwerken is dat de dial min of meer we nagemaakt is, maar dat niet alle functies werken…

PS: Ik ben Belg - welke winkel was het ? Je mag me ook PM-men hoor :wink:

Tja…dom van me om te veronderstellen dat het een echte was. De eerste foto, daarbij is de werkwijze zoals ik het vertelde. Bij replica heb ik van de werking geen idee.

Altijd lullig dit soort dingen, voor Leon ook bedoel ik (ervanuitgaande dat hij niet wist dat het een fake was voor die prijs natuurlijk.

Groeten,

Stefan

Watch-me, in gent…
Opzich had ik wel kunnen verwachten dat hij namaak was, het was ook niet een hele dure winkel zegmaar.
Maar waar ik wel op hoop, is dat ik wel een WERKENDE namaak aangeboden heb gekregen.
Ik ben er inmiddels achter dat er een italiaans uurwerk inzit?, mij is verteld dat dit wel qualtiteit is.
Heel erg bedankt voor jullie hulp! en als ik er vandaag nog niet uitkom, horen jullie van me!

Dankjewel!

Italiaans uurwerk :sunglasses: Dat zou wel bijzonder zijn, ik denk dat Chinees wat beter in de richting is.

Ik denk dat hij buiten de tijd nooit gaat werken omdat dat er gewoon niet in zit. Je wil toch niet serieus beweren dat je dit niet wist en dat je niet wist dat het een nepper is?

Goh, Henrik, destijds vond ik 200 euro ook al smak geld hoor … ::o
Voor dat bedrag heb je al een hele goeie Casio of zo …

Anderzijds, met echt een beetje denkwerk kan je wel beseffen dat zulk een gecompliceerd mechanisch horlogoge nooit voor 200 euro te maken valt.

Voor 200 euri heb je zelfs geen metalen Breitling-band.

Ik moet hier toch ook wel een beetje om lachen, hoor! Je koopt een nieuwe Breitling voor 200 euro en je bedenkt zelf niet dat het een nepper is. Je vraagt je niet eens af waarom je geen instructieboekje krijgt bij zo’n gecompliceerd horloge! :sunglasses:
Iedereen die ooit in zijn leven één keer naar Breitlings heeft staan kijken in de etalage bij de juwelier, weet dat deze horloges toch wel ietsiepietsie duurder zijn…

Ja opzich… Maar zoals Marc ook al zegt, voordat ik me echt voor horloges ging interesseren vond ik 200 euro voor een horloge ook een hoop geld.

Groeten,

Stefan

Oh ja, dat geldt zeker ook voor mij. Maar ik kocht ook niet zomaar tijdens mijn vakantie in een willekeurige winkel een mechanisch horloge voor zoveel geld, en waarvan ik niet eens wist hoe het werkte. Ik neem aan dat jij dat ook niet deed. :wink:

Je had toen misschien wel de Patek van je vader voor 20 euro verkocht ,)
Maar zelfs toen wist je al dat Breitling en Rolex de duurdere merken waren toch? Daar kun je niet omheen, zelfs al heb je niets met horloges.

dat klopt… ik wist niet dat hij nep was, omdat ik dacht dat 200 duur was.:|. maar anyway… er komt een handleiding deze kant op. Hopen dat de functie’s toch werken.

Paul G. Schreef:

Oh ja, dat geldt zeker ook voor mij. Maar ik kocht
ook niet zomaar tijdens mijn vakantie in een
willekeurige winkel een mechanisch horloge voor
zoveel geld, en waarvan ik niet eens wist hoe het
werkte. Ik neem aan dat jij dat ook niet deed.

Ik zou idd eerst wel even wat research hebbben gedaan…