Hoi,
Is er een reden waarom zoveel horloges de datum op de 4-5 uurspositie heeft? Van AP tot Zenith. Heeft iemand hier een (uitgebreide) verklaring voor?
#zojammer
Hoi,
Is er een reden waarom zoveel horloges de datum op de 4-5 uurspositie heeft? Van AP tot Zenith. Heeft iemand hier een (uitgebreide) verklaring voor?
#zojammer
Omdat sommigen dat mooi vinden?
Er staat net een mooie gouden Ultrchron te koop met een datum op 4 uur. Ik heb de stalen gehad. Erg mooi.
Bij mijn Archimede Sporttaucher zit de datum ook op 4 uur, doordat de kroon zich ook op deze positie bevindt krijg je in mijn beleving een mooie strakke ālijnā en de cijfers 3-6-9-12 komen zo goed tot hun recht.
Ik vind het niet altijd even geslaagd bij ieder horloge maar het kan dus wel mooi gedaan worden ( vind ik dan )
Ik vind persoonlijk dit horloge met die kroon op deze plek niet zo geslaagdā¦
Ik wel, daarom ben ik er ook al jaren happy mee. Een toolwatch in optima forma met een geweldige afwerking.
Ik kan hier wel een uitzondering voor maken. Ik zou de kroon ook niet daar willen maar ik begrijp deze keuze wel beter.
Kan me er niet heel druk om maken eigenlijk. Liever misschien op 3 of helemaal niet maar dit is toch ook niet verkeerd imo
Nee, snap ik⦠prachtig horloge met 1 kleine misser
Edit: Ik zou het dit horloge zelfs bijna vergeven. Het valt nauwelijks opā¦
Geen fan van, al hangt het een beetje af van hoe het uitgevoerd is; een rond venstertje bij een chrono kan ik nog mee leven, maar zoān scheefgezakt venster bij een niet-chrono is in mijn ogen de grootste misser in horlogeland.
Die ene kleine misser moet de 19mm lug width zijn
Ik heb ook de zenith. En het is juist bewust dat ik deze versie van de el primero heb gekozen. De afmetingen zijn veel beter in balans.
Tja en nou komt het. Als de datum tussen 4-5 staat vind ik dat IMhumbleO echt mooi
Vind ik ook. Heb ze naast elkaar gezien en door de dunne bezel is/lijkt de 42mm erg groot.
Lastig met bandjes dus?
Nee valt mee hoor. Die ene mm krijg ik er wel tussen gepropt Desalniettemin een misser imho
Hij past daar perfect!
Ik ook !
Kroon op 4 is superfunctioneel vanwege voorkomen van beschadiging, en de datum op 4 zorgt meestal voor een mooiere balans en symmetrie, ook bij dit horloge.