Datum panerai luminor automatic

Dick V Schreef:

Het forum, beste Krabong, dat zijn wij

inderdaad ALLEMAAL…en wij gaan niet voor een
ander bepalen welke onderwerpen wel en welke niet
taboe zijn, toch?
Respect, heren! Dat is waar het mij om gaat!
Respect voor allen!

Dick

Helder Dick!

Ik dacht dat dit het horlogeforum was voor de liefhebber van echte horloges. Maar er staat inderdaad de echte liefhebber van horloges.

ade Schreef:

Heren,

U allen bedankt. Ik begrijp dat u niet op een
vraag overeen replica zit te wachten en ik niet op
deze onzin verhalen. Veel plezier verder met uw
welgemeende adviezen

En jij veel plezier met je nepperd.

:d :)-d

Dick V Schreef:

:smiley: :)-D

Dit was een reactie op Krabong, niet op Snooker;)

Dick

Jozias P Schreef:

Replica’s not done? Nog even en ik sta zelfs al
met mijn quartz horloges te kijk :frowning:

Nee hoor kerel,

Niets mis met eerlijke quartz. Behalve als dat bijvoorbeeld in een “Rolex submariner day date airking” zit, die iemand voor vijf tientjes heeft gekocht of verkocht…

@Zeno / Ron: lees de post van TS nog eens… hij heeft van een vriend een “goede” replica… Volgens mij snapt hij er iets meer van dan dat jij dat inschat.

Dick V Schreef:

Dick V Schreef:

:smiley: :)-D

Dit was een reactie op Krabong, niet op Snooker;)

Dick

(tu) Wat mij betreft o.k. Dick, ik hoef geen zeik met een gerespecteerd deel van het forum. :)-D

En ik meen het, zonder cynisme, als op dit forum plaats is voor replica’s dan is er geen plaats voor mij.

Sorry Krabong, maar volgens mij gaat het al lang niet meer over replica’s. Het gaat om hoe we met elkaar omgaan, hoe we elkaar te woord en ja…hoe we reageren als iemand bewust of onbewust iets over een replica naar voren brengt.

Gr,

Ron.

zeno Schreef:

Sorry Krabong, maar volgens mij gaat het al lang
niet meer over replica’s. Het gaat om hoe we met
elkaar omgaan, hoe we elkaar te woord en
ja…hoe we reageren als iemand bewust of
onbewust iets over een replica naar voren brengt.

Gr,

Ron.

Nee… inderdaad… maar ik wilde nog 1 keer inhoudelijk reageren op je eerste post.

En omgang? Ik vind het prima om replica liefhebbers af te fikken maar als het merendeel dit als vervelend ervaart zal ik me verder inhouden.

Gr. R.

Ik ben nieuw op dit forum, nu een week of twee. Persoonlijk vind ik het aanschaffen van replica’s iets wat niet kan, simpelweg omdat het illegaal is. Daarnaast zijn replica’s over het algemeen beslist niet van de kwaliteit van het origineel. Ook dit is overigens te nuanceren, we weten allemaal dat er tegenwoordig ook bijzonder goede replica’s worden gemaakt, die nauwelijks van het origineel te onderscheiden zijn. Het tijdperk dat je deze horloges eenvoudigweg herkende aan het feit dat er bv een quartz uurwerk in een horloge zat dat alleen als automaat wordt geleverd, of dat er plastic “glas” in zat in plaats van saffier, ligt al weer een poos achter ons. Ik denk eerlijk gezegd dat ook ik moeite zou hebben met het onderscheiden van een replica Rolex van de hoogste kwaliteit met een origineel wanneer ik het origineel er niet naast heb. Kijk maar eens in het “filmpjes” onderdeel van dit forum voor een filmpje over diverse kwaliteiten van Rolex-replica’s.

Los van deze discussie, gaat het hier ook over de wijze van reageren op elkaar. Het forum is een betrekkelijk anonieme manier van communiceren. We zien dit ook regelmatig in een andere situatie, zoals bijvoorbeeld het verkeer. Wie herkent niet het feit dat er in het verkeer na het doen van een onvoorziene aktie al snel met knipperende lichten, al bumperklevend en middelvinger opstekend naar elkaar gereageerd wordt? Dit wordt volgens veel psychologen veroorzaakt door het relatief veilige gevoel dat de afstand tussen de andere persoon ons geeft. Ik denk dat het op een forum als dit wellicht hetzelfde werkt.

Ik vind het forumleden sieren wanneer zij de eer aan zichzelf houden en zich niet laten verleiden tot het al te snel en bot een ongenuanceerde en onvriendelijke opmerking te plaatsen.

Krabong Schreef:

zeno Schreef:

Sorry Krabong, maar volgens mij gaat het al
lang
niet meer over replica’s. Het gaat om hoe we
met
onbewust iets over een replica naar voren
brengt.

Gr,

Ron.

Nee… inderdaad… maar ik wilde nog 1 keer
inhoudelijk reageren op je eerste post.

En omgang? Ik vind het prima om replica
liefhebbers af te fikken maar als het merendeel
dit als vervelend ervaart zal ik me verder
inhouden.

Gr. R.

Vooropgesteld, ik restecteer je mening.
Ook ik ben geen aanhanger van replica’s, al zeg ik daar gelijk achteraan dat ik er verder weinig moeite mee heb, i.i.g. veel minder als jij. Iedereen moet dit maar voor zichzelf bepalen. Ik denk echter wel met het “affikken” van zg. liefhebbers schiet je naar mijn mening je doel voorbij (zeker als dit op een respectloze manier gebeurt). Ja, je jaagt ze weg van dit forum maar ik denk ook dat je (lees: dit forum) een kans mist om ze op andere gedachten te brengen. Er zijn toch voorbeelden genoeg van leden die in de loop der tijd dat ze lid zijn een andere/bredere kijk op horlogerie krijgen. Als ik alleen al naar mezelf kijk zie ik in een jaar tijd een behoorlijke verandering. Een jaar geleden bestond er voor mij nog maar één horlogemerk: Rolex! Al ruim 20 jaar keek ik nergens anders naar. Nu loop ik al vanaf vrijdag trots met een Seiko van nog geen €100, ik bedoel maar! Begrijp me goed, ik ben echt niet het type “wereldverbeteraar”, maar je kan niet alles en iedereen i.h.g.v. een replica over één kam scheren lijkt mij.

Wat mij betreft zijn wij eruit!

:)-D

Gr,

Ron.

zeno Schreef:

Krabong Schreef:

zeno Schreef:

Sorry Krabong, maar volgens mij gaat het al
lang
niet meer over replica’s. Het gaat om hoe we
met
onbewust iets over een replica naar voren
brengt.

Gr,

Ron.

Nee… inderdaad… maar ik wilde nog 1 keer
inhoudelijk reageren op je eerste post.

En omgang? Ik vind het prima om replica
liefhebbers af te fikken maar als het merendeel
dit als vervelend ervaart zal ik me verder
inhouden.

Gr. R.

Vooropgesteld, ik restecteer je mening.
Ook ik ben geen aanhanger van replica’s, al zeg ik
daar gelijk achteraan dat ik er verder weinig
moeite mee heb, i.i.g. veel minder als jij.
Iedereen moet dit maar voor zichzelf bepalen. Ik
denk echter wel met het “affikken” van zg.
liefhebbers schiet je naar mijn mening je doel
voorbij (zeker als dit op een respectloze manier
gebeurt). Ja, je jaagt ze weg van dit forum maar
ik denk ook dat je (lees: dit forum) een kans mist
om ze op andere gedachten te brengen. Er zijn toch
voorbeelden genoeg van leden die in de loop der
tijd dat ze lid zijn een andere/bredere kijk op
horlogerie krijgen. Als ik alleen al naar mezelf
kijk zie ik in een jaar tijd een behoorlijke
verandering. Een jaar geleden bestond er voor mij
nog maar één horlogemerk: Rolex! Al ruim 20 jaar
keek ik nergens anders naar. Nu loop ik al vanaf
vrijdag trots met een Seiko van nog geen €100, ik
bedoel maar! Begrijp me goed, ik ben echt niet het
type “wereldverbeteraar”, maar je kan niet alles
en iedereen i.h.g.v. een replica over één kam
scheren lijkt mij.

Wat mij betreft zijn wij eruit!

:)-D

Gr,

Ron.

Natuurlijk resPecteer ik je mening :smiley:

Krassen??

Daar gebruik je deze toch voor?

gr Ron :smiley:

Krabong Schreef:

O.k. heren, een forum zijn we samen.

Willen jullie deze replica liefhebber helpen, mijn
zegen hebben jullie. Maar dan weet ik verder
genoeg.

Gr. Roel

Wel, het probleem is dat het een replica is, en hoe goed die ook van buiten mag lijken op het origineel, er is geen enkele garantie dat het uurwerk dat erin zit op dezelfde manier werkt als het origineel. Dus het doet eigenlijk weinig terzake van welk model het een namaak is. Er zijn waarschijnlijk ontelbare varianten op replica’s van dit model, allemaal met totaal verschillende uurwerken erin, van de grootste rommel tot degelijk spul.

Kijk eerst eens of de datum wel werkt. De kans bestaat dat het niet meer is dan een sticker onder de wijzerplaat, en die gaat natuurlijk nooit draaien. Fabrikanten van replica’s zullen voor zulke trucjes zeker niet terugschrikken: een datummechanisme verhoogt de kost terwijl een datum maar één keer per dag verandert. In de omstandigheden waarin neppers vaak verkocht worden heeft de koper zelden de tijd om te controleren of de datum wel werkt, Tegen dat hij dit wel doorheeft is de verkoper al lang verdwenen. Dus dat is weer wat productiekost uitgespaard.

Als je wat meer geluk hebt werkt de datum wel maar is er geen manier om hem direct te verzetten. In dat geval moet het wel mogelijk zijn door de wijzers voort te draaien totdat de datum mee verandert. Draai dan voor alle zekerheid verder tot 3u en dan terug naar 9u, en dan terug vooruit, en herhaal tot de datum correct is.

En als je nog meer geluk hebt zou het mogelijk moeten zijn om de datum te veranderen door de kroon niet helemaal uit te trekken, zoals al gesuggereerd,

Hallo,

Een nieuwe inpuls aan deze discussie:#

De vraag:
Wanneer is iets gewoon nep, en wanneer kan iets nog net door de beugel, met andere woorden, waar ligt de grens?

enkele voorbelden:
1: Een Panerai van MP oid, voerend de merknaam, type, enz van Panerai
2: Een Panerai look a like, onder eigen merknaam, daar heb je verschillende van, waaronder een klokkies van Alpha: http://www.alpha-watch.com/details.php?myid=352 of http://www.alpha-watch.com/details.php?myid=204.
Anderen lijken meer op het orgineel. (mag leentje-buur wel, als je je eigen merkje er maar opzet?)

Ik vind het wel interessant wat het gemiddelde standpunt hierover is…
(de eerste weet ik eigenlijk wel:D, maar het gaat mij vooral om de tweede, en niet alleen de Alpha’s)

Met vriendelijke groet,

Herman

Nep is voor mij als er Omega op staat en het niet een Omega is, dit kan dus niet.

Een look a like is geen nepper maar namaak,heb ik geen problemen mee moet kunnen.

Dit is nep:

Dit is namaak:

Namaak heb ik geen problemen mee.
In elk horloge zit wel iets van een ander,voorbeelden genoeg.
Leuk idee?
Origineel versus namaak.
Ik trap af:

Breitling versus Poljot Blue Angels
Rolex versus Grovana

Hallo Peter,

Ik doe mee:
Panerai Luminor GMT vs Orkina Airforce GMT:

Met vriendelijke groet,

Herman

Orkina maakt direct inbreuk op het patent van de kroonbeschermer van Panerai. In mijn ogen dus een nepper! Verder slecht afgewerkte kroonbeschermer en in mijn ogen belachelijke dunne kroon.

acour_jeroen Schreef:

Orkina maakt direct inbreuk op het patent van de
kroonbeschermer van Panerai. In mijn ogen dus een
nepper! Verder slecht afgewerkte kroonbeschermer
en in mijn ogen belachelijke dunne kroon.

Heeeeeeeeeee daar ben je weer :smiley: :smiley: :D…triggergevoelig.

Heel erg triggergevoelig… Ik hap erg makkelijk… Misschien moet ik me maar aansluiten bij Krabong’s uitspraak… :smiley:

Overigens is je reactie verder inhoudsloos t.a.v. het onderwerp!