Datum panerai luminor automatic

Ik heb van een vriend een (goede) replica gekregen van bovenstaand horloge, Kan iemand me vertellen hoe ik de datum verzet krijg?

Beste Ade,

In plaats van de kroon hard uittrekken moet je hem een klein beetje uittrekken en dan draaien.

volgens mij bestaan er geen goede replica’s

Hmmmm replica’s worden hier meestal met een hamer gelijkgezet en de datum wordt met een nijptang verzet.
Grote voordeel van deze methode is dat het maar één keer hoeft te gebeuren.

Nu het serieuzere deel van het antwoord: probeer de opwindstift eens half uit te trekken en dan tegen de klok in te draaien.
Wat ook weleens werkt is om de wijzers door te draaien tot de datum verspringt, dan terug naar een uur of tien en dan weer vooruit. En dat dan een paar keer.

grootmokum Schreef:

Hmmmm replica’s worden hier meestal met een hamer
gelijkgezet en de datum wordt met een nijptang
verzet.
Grote voordeel van deze methode is dat het maar
één keer hoeft te gebeuren.

Nu het serieuzere deel van het antwoord: probeer
de opwindstift eens half uit te trekken en dan
tegen de klok in te draaien.
Wat ook weleens werkt is om de wijzers door te
draaien tot de datum verspringt, dan terug naar
een uur of tien en dan weer vooruit. En dat dan
een paar keer.

Ik verzet de datum van een replica altijd met een bankschroef, als het glas eenmaal is verwijderd kun je eenvoudig de datumschijf draaien :slight_smile:

Ik verzet de datum van een replica altijd met een
bankschroef, als het glas eenmaal is verwijderd
kun je eenvoudig de datumschijf draaien :slight_smile:

Deze methode is helaas verouderd … er is namelijk te veel kans op beschadiging :smiley:

Zeemeester Schreef:

grootmokum Schreef:

Hmmmm replica’s worden hier meestal met een
hamer
gelijkgezet en de datum wordt met een nijptang
verzet.
Grote voordeel van deze methode is dat het maar
één keer hoeft te gebeuren.

Ik verzet de datum van een replica altijd met een
bankschroef, als het glas eenmaal is verwijderd
kun je eenvoudig de datumschijf draaien :slight_smile:

Als bovenstaande niet lukt pak je de replica vast met een tang:

En geef je met een hamer…

…een paar flinke tikken op die replica van je. Vervolgens kijk je op de kalender als je de datum wilt weten.

Bij mij ben je overigens welkom als je bovenstaande adviezen volgt en je daarna weer meldt met een eerlijk klokje!

Groet, Roel

Heren,

U allen bedankt. Ik begrijp dat u niet op een vraag overeen replica zit te wachten en ik niet op deze onzin verhalen. Veel plezier verder met uw welgemeende adviezen

Zoek even een gebruiksaanwijzing van een Alpha… Uurwerk komt vast uit die regionen :smiley:

Volgens mij is het goede antwoord in elk geval al gegeven.

Helemaal mee eens Ade,
Al dat gelul over hamers en bankschroeven, schiet gewoon niet op.
Je moet gewoon de band zo dicht mogelijk bij de sluiting tussen duim en
wijsvinger pakken en dan op het achterhoofd van je schoonmoeder,
(let op. niet het voorhoofd, dat is het dikste gedeeltle van de schedel)
meppen tot de datum op de goede positie staat.
Succes vriend:D:D

en als dat allemaal niet helpt??

gewoon een echte kopen

Heren,

Kom op, is dit niet een beetje kinderachtig. OK, replica’s zijn NOT DONE, maar om nou zo te reageren. Geef hem gedegen advies en probeer hem op een normale manier te overtuigen geen replica’s aan te schaffen. Dat lijkt mij nou juist de kracht van dit forum. Daarbij wil ik nog wel vermelden dat als het hier om een “Marina Militare” (heb ikzelf overigens ook gehad) zou zijn gegaan, er waarschijnlijk niet zo zou zijn gereageerd.

Gr,

Ron.

Mijn beste,

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Ho Ho Ho Stop:
Als je mijn eerdere bijdrage in deze discussie goed leest, dan valt het je vast op dat ik daar, naast een kwinkslag, in elk geval óók poog een serieus antwoord te geven.
Punt.

Replica’s not done? Nog even en ik sta zelfs al met mijn quartz horloges te kijk :frowning:

Je hebt helemaal gelijk Grootmokum. Jij en “acour_jeroen” doen tenminste nog een poging hem enigzins te helpen.

Gr,

Ron.

O.k. heren, een forum zijn we samen.

Willen jullie deze replica liefhebber helpen, mijn zegen hebben jullie. Maar dan weet ik verder genoeg.

Gr. Roel

Het gaat er niet alleen om of je hem wil helpen, het gaat er naar mijn mening ook om hoe je met elkaar omgaat. Ik vind het heel goedkoop om iemand die nog maar een week of 6 lid is vanachter een computer op deze wijze te woord te staan. Het lijkt er sterk op dat deze persoon zich van geen kwaad bewust was. Je kan hem ook op een andere manier duidelijk maken hoe er hier over replica’s gedacht wordt.

Gr,

Ron.

Zeno, je hebt helemaal gelijk. Heren, laten we er voor waken een elitair clubje te worden, waar iemand bij God’s gratie toegelaten kan worden als hij of zij maar de juiste merken of ideeën aanhangt. Is het inderdaad niet veel beter iemand proberen te overtuigen waarom replica’s hier niet zo geliefd zijn, dan zo iemand in een smalend “ons-kent-ons” sfeertje neer te sabelen. Is er één iemand van u die zich afgevraagd heeft wie deze vraagsteller is, of hij soms meerdere (wel “goedgekeurde”) horloges bezit, hoe hij zelf over replica’s denkt etc.?

Het is àl te gemakkelijk je te verschuilen achter cynisme als je niet bereid of in staat bent je te verplaatsen in een ander. Zoals Jozias P al opmerkte: straks bepaald “men” dat quartz ook niet meer kan. Het forum, beste Krabong, dat zijn wij inderdaad ALLEMAAL…en wij gaan niet voor een ander bepalen welke onderwerpen wel en welke niet taboe zijn, toch?
Respect, heren! Dat is waar het mij om gaat! Respect voor allen!

Dick

zeno Schreef:

Het gaat er niet alleen om of je hem wil helpen,
het gaat er naar mijn mening ook om hoe je met
elkaar omgaat. Ik vind het heel goedkoop om iemand
die nog maar een week of 6 lid is vanachter een
computer op deze wijze te woord te staan. Het
lijkt er sterk op dat deze persoon zich van geen
kwaad bewust was. Je kan hem ook op een andere
manier duidelijk maken hoe er hier over replica’s
gedacht wordt.

Gr,