Datum vergrotings'bobbel'

Zou ik hier iets op kunnen aanbrengen om de datum te vergroten. Hoe heet dat ding sowieso?

2 likes

Cyclops

1 like

Shellhard 1Pc Sapphire Bubble Vergrootglas Lens Ge… – Grandado

Shellhard 1Pc Sapphire Bubble Vergrootglas Lens Ge... – Grandado

2 likes

Of contrasterende verf. Niet te doen.

Ik zou hem niet zelf aanbrengen. Geheid dat ie net niet recht zit en dat ga je blijven zien.

Kijk lekker op je telefoon naar de datum. Die staat altijd goed :face_with_peeking_eye:

1 like

Is gewoon te doen.

Maar zou eerder gaan voor een ander horloge. En als je dat niet wil voor een
550x240

Succes!

Ik vind zonder mooier. Daarom heb ik een Seadweller ipv een Submariner

3 likes

Datumloep :sunglasses:

Ongelooflijk. Ik zou die dingen het liefst met een pikhouweel van het glas af beitelen en jij wilt er een aanbrengen.
Bezint eer ge begint.

O ja, het heet een puist, een datumpuist.

9 likes

Ik zou het feit negeren dat dit horloge een datum bevat. Er zijn genoeg horloges zonder datum, vanaf nu is dit voor jou er ook eentje.

3 likes

:rofl: datumlens heet dat ding.

cyclops watch magnifier

Ik blijf ervan af. Het is puur de kleur waar ik tegenaan loop. Zelfs met multifocale bril zie ik het haast niet

cyclops kunnen makkelijk aangebracht worden ( wel of niet door een horlogemaker) of als iemand hierboven wenst, eraf gehaald worden (niet zo moeilijk ) het hoeft niet met een beitel hoor!

Ik begrijp niet zo goed waarom sommige mensen de cyclops haten maar als dat zo is ze kunnen wel af. Persoonlijk heb ik maar een op een Rolex DJ maar dat vind ik niet storend, integendeel.

Ik heb ook een Prospex Sumo waar dit zou wel kunnen zijn maar die heeft het niet.

Beste horlogevriend.
Ik heb je filmpje bekeken en herbekeken.
In het verleden trouwens ook al meermalen gezien.
Maar nu dacht ik, the hell, het kan me wat, ik ga het proberen.
Brander erbij, nieuw breekmes erbij, brander aangestoken, en, nix.
Ik kan het niet over m’n hart verkrijgen om een van mijn horloges met een gasbrander te lijf te gaan.
Plotseling komt het ei van Columbus bij me op.
Als ik nu eens in een dun blikken plaatje een gat boor ter grootte van de puist, daarmee dek ik het horloge af, brander erop, een kind kan de was doen.
Zo gedacht, zo gedaan.
Resultaat, een hoop moeite gedaan, de puist zit nog op z’n plaats, en bovendien m’n fikken verbrand.
Conclusie, prachtig zo’n datumpuist,lekker laten zitten.

1 like