Datum verzetten Tommy Hilfiger 1710256 Weston 5 armig & maanstand

Dag horlogeliefhebbers,

ik heb sinds kort een T. Hilfiger, horloge met aparte wijzers: op 1 centrale as voor uur minuut en seconde, links hiervan een as met wijzer voor weekdag aanduiding en rechts van de centrale as een as met wijzer voor de dag van de maand. loodrecht onder de centrale as zit een wijzerplaat met de maanstand.
(Tommy Hilfiger 1710256 Weston, http://www.sunnywatches.com/watches/tommy-hilfiger/1710256-weston.html)

In de zeer sumiere gebruiksaanwijzing zit een niet eenduidig verhaal op welk tijdstip je de tijd en datum niet mag bijstellen. Omdat ik het horloge wil corrigeren en niet slopen de volgende vraag aan degenen die hier meer verstand van hebben:

Op welk tijdstip mag ik bij een dergelijk type horloge de tijd en datum wèl bijstellen en waarom?

gr.& bvd
orange

Voor de veiligheid zou ik denken rond 12 uur 's middags, dan heb je enige zekerheid dat het mechaniek voor de datumverzetting nog niet “aan de gang” is. De meeste moderne uurwerken kunnen er wel tegen om de datum op een ander moment te verzetten, maar echt goed is het nog steeds niet geloof ik.

Bij de juwelier vertelde ze mij het volgende:

Horloge op half 6 zetten; datum van de dag hiervoor zetten; tijd doordraaien totdat de datum goed staat( 2 x rond voor avonduren); goede tijd instellen en kroon weer dicht draaien.